PROMOCIJA ZDRAVJA NA DELOVNEM MESTU

Zdravje in dobro počutje omogočata uspešno opravljanje dela in prinašata koristi, tako zaposlenim, kot podjetju.

Kaj ima zdrava prehrana veze z delovnim mestom?

Veliko.

Dejstvo je, da ljudje, ki se ne počutijo dobro, ker imajo prekomerno telesno težo, imajo sladkorno bolezen, imajo srčne bolezni, visok krvni tlak, možgansko kap, degenerativne bolezni sklepov itd …. ti ljudje niso zelo veseli in produktivni.

Kakovost njihovega življenja in kakovost dela je veliko slabša od zdravih ljudi.

S poslovnega vidika sodelavci s kroničnimi boleznimi, ki so posledica slabih prehranevalnih navad, so večkrat na bolniški, imajo več zdravstvenih težav na delovnem mestu in to predstavlja velik strošek podjetju.

Še pomembneje je, ali si ne želimo vsako jutro zbuditi in se počutiti zdravo?

Biti zdrav na delovnem mestu

 

Danes ljudje od zdravstvenih delavcev, medijev in oglaševalcev širijo različna oz. nasprotujoča si mnenja glede hrane in prehranskih nasvetov.

Vsi moramo prejemati natančne nasvete o prehrani, ki temeljijo na znanosti, ne pa na internetnih govoricah ali oglasih.

 

Promocija zdravja na delovnem mestu - Smernice

Vaš program promocija zdravja na delovnem mestu mora temeljiti vsaj na teh načelih:

1) Program promocije zdravja na delovnem mestu naj bi vašim zaposlenim, sodelavcem in vodstvenemu timu pomagal razumeti trenutna prehranska priporočila organizacij, ki temeljijo na dokazih, kot so Akademija za prehrano in dietetiko, Društvo za zdravje srca in ožilja, Nacionalni inštituti za zdravje.

2) Program promocije zdravja na delovnem mestu ne bi smel biti osredotočen na posebno hrano ali dodatke, temveč na celotne prehranjevalne vzorce in življenjsko vedenje. Program ne bi smel demonizirati nekaterih živil in poveličevati drugih … t.j. “superhrane”.

3) Program promocije zdravja na delovnem mestu naj bi pomagal vašim zaposlenim, sodelavcem in vodstvenemu timu, da bodo prehranske nasvete prevajali v praktične informacije, ki jih je mogoče na zelo oseben način vključiti v svoj življenjski slog, svoje delovno mesto in družino.

4) Program promocije zdravja na delovnem mestu naj bi vašim zaposlenim, sodelavcem in vodstvenemu timu zagotovil orodja, s katerimi bodo lahko razlikovali med nesmiselnimi dietami / prehranskimi miti in prehrano, temelječo na dokazih in zaposlenim pomagali pri samooceni ali dejansko sledijo in razumejo trenutne strokovne smernice.

5) Program promocije zdravja na delovnem mestu mora po zaključku predstavitve ponuditi sredstva za stalno vseživljenjsko učenje.

6) Ljudje, ki sodelujejo v programu promocije zdravja na delovnem mestu ne smejo prodajati knjig, dodatkov, “posebne” hrane, diet ali drugih izdelkov ali idej, ki jih omenjajo v programu. Program se mora osredotočiti na objektivne strokovne informacije o prehrani, ki temeljijo na dokazih.

Ali je BIO hrana vredna svojega denarja?

Večina si predstavlja manjšega pridelovalca “Jože-ta” iz dolenjske, ki ima svoj majhen vrt nekaj korakov stran od njegove hiše…

… ročno pobira hrošče, polže in žuželke z njegovih pridelkov za gnojenje pa uporablja gnoj ali kompost.

Preberi več