https://sadjevpisarni.si/
https://sadjevpisarni.si/
https://sadjevpisarni.si/

NA POMOČ, SADJE GRE!!

Kdo ima prav? Babica, stroka ali moj želodec?

Ko govorimo o prehrani, slišimo ogromno različnih in pogosto nasprotujočih si informacij. Med drugimi: “Ne pojej preveč sadja!” ali “Ne jej po 18h!” 

In hkrati: “Pojej kaj pametnega!”, “Pazi na vnos vlaknin!”  Kako ustreči vsem tem zahtevam?

Zato ni nič nenavadnega, če se kdaj počutiš zmedeno in se ti zdi, da bi moral vsak plod narave kupiti skupaj z natančnimi navodili za uporabo.

“THE GOOD, THE BAD AND THE UGLY”

Skoraj ne mine dan, da nas ne bi kdo opozoril pred posledicami (pre)visokega vnosa sladkorja v naše telo. Se ti je danes to že zgodilo? Prav je, da tvoji bližnji pazijo nate in res je, kar pravijo. Velike količine dodanega sladkorja škodujejo našemu metabolizmu, vplivajo na povišanje naše telesne mase, vodijo v bolezni srca in ožilja. Verjamemo, da želiš odstraniti vse te nevarne dejavnike, ki vplivajo na kvaliteto tvojega življenja ali življenja tvoje družine. Vsakdanje odločitve o prehrani bodo mnogo lažje in priprava obrokov brezskrbnejša, če spoznaš nekaj preprostih dejstev.

Sadje vsebuje sladkor, zato se na prvi pogled zdi smiselno omejiti njegovo dnevno količino. Ker je sladkor slab, je posledično slabo tudi sadje, kajne?

ČAS ZA DOBRO NOVICO

Sadeži vsebujejo naravno prisoten sladkor in ne tistega dodanega, ki je slab pajdaš našemu organizmu. Glede na vrsto sadja in stopnjo njegove zrelosti je odvisno, v kakšni količini in v kakšnem razmerju je naravni sladkor prisoten. Zato ne, sadju se ne izogibaj, sadje je tvoj zaveznik.

 

NAJBOLJŠA PRIJATELJA

Naj se končno predstavita – glukoza in fruktoza, magična dejavnika, ki napravita sadje tako mamljivo. Ta dva sladkorja se v našem telesu različno presnavljata. Glukoza (ali krvni sladkor) lahko v celice vstopi s pomočjo hormona inzulina, ki glukozo tudi uravnava. Glukoza je edini vir energije za možganske celice in pomemben faktor za delovanje drugih organov. Dobro si je zapomniti! Ne prikrajšaj svojega telesa za to vitalno sestavino! 

Fruktoza (ali sadni sladkor) pa se, za razliko od glukoze, presnavlja v jetrih. Vendar fruktoza, ki jo najdemo v sadju in zelenjavi, nima praktično nič opraviti z rafinirano fruktozo (npr. namizni sladkor), ki je za jetra strupena. Sčasoma se namreč spremeni v škodljivo vrsto maščobe, jetra se zamastijo in tako pride do povišanih vrednosti maščob tudi v naši krvi.

 

OD KOD SE JE PRIPLAZIL STRAH PRED SADJEM?

Vso večjo željo po sladkem je prehranska industrija s pridom izkoristila in že proti koncu 60. let prejšnjega stoletja začela s proizvodnjo visoko fruktoznega koruznega sirupa. Ta je postal pogosta alternativa namiznemu sladkorju, danes pa ga najdemo v večini gaziranih pijač in številnih živilih, kot so piškoti, sladoled, kosmiči za zajtrk, celo v prelivih in omakah. In, ker vemo, da tudi sadje vsebuje fruktozo, se je začelo širiti prepričanje, da je vsa fruktoza škodljiva in da je zato škodljivo tudi sadje.

SADJE – VEČ KOT LE SLADKOR

Naravno prisotni sladkorji v sadju so le majhen del celote. Šele, ko sestavimo vse delčke, vidimo širšo sliko in prepoznamo ključno povezanost vseh elementov, ki jih vsebuje sadje. Jasno se nam izriše dejstvo, da sladkorjev v sadju in zelenjavi ne moremo enačiti s sladkorjem, dodanim predelani hrani in pijači. 

Strah, da bi nam naravno prisotna fruktoza škodovala, je povsem odveč. Količina sladkorja v sadju se nikakor ne more primerjati s količinami, ki jih najdemo v gaziranih pijačah ali nekaterih slaščicah. Poleg tega sadje premore še skriti adut – vlaknine. Vlaknine so tiste, ki upočasnijo absorpcijo sladkorjev v kri in poskrbijo za občutek sitosti.

SAJ SOK JE TUDI OK, A NE?

To je eno od vprašanj, ki jih slišimo najpogosteje. Pa res ni nikakršne razlike, če zaužijemo celo pomarančo ali pa iz nje iztisnemo samo sok?

Tu sploh ni primerjave! Obstaja ogromna razlika. Vzrok tiči v že prej omenjenih prehranskih vlakninah. Ko poješ celo pomarančo, hkrati zaužiješ še vlaknine, ki upočasnijo absorpcijo hranilnih snovi in te tudi bolj nasitijo. No, verjetno se strinjaš z nami, da je precej bolj enostavno (in manj nasitno) popiti 2 dcl pomarančnega soka, kot pa pojesti 5 pomaranč 😜?

 

JEDILNIK ZA ZMAGOVALCE

Smernice za uravnoteženo prehrano poudarjajo pomembnost zadostnega dnevnega vnosa sadja, Slovenci pa ga v povprečju še vedno zaužijemo premalo. Le kaj bi lahko bil razlog za to? Pomanjkanje dostopnega sezonskega sadja? Trgovine ne ponujajo dovolj svežih in okusnih sadežev, ampak že nagnite in zelo obtolčene plodove? Ni idej, na kakšen način vključiti sadje v obroke?

Pokukaj med naše poličke, preberi še kakšen blog zapis in prepričani smo, da ti bo kmalu uspelo v svojo prehrano vključiti 150–250 gramov sadja dnevno oziroma 2-3 porcije. Izbiraj čim bolj raznoliko, raznobarvno in sezonsko sadje, da bo tvoje telo preskrbljeno s potrebno energijo in z lahkoto doseglo vse tvoje sanje!

Užij dan!♥

Nekaj idej, kako lahko v svoje obroke enostavno vključiš več sadja. 

 

P.s. spodaj je še en video blog 🤓! 

https://sadjevpisarni.si/
0
    0
    Vaš zabojček
    Vaš zabojček je prazenVrni se v trgovino

      Spletna stran uporablja anonimne piškotke za spremljanje statistike in izboljšanje vaše uporabniške izkušnje. Z nadaljnim brskanjem se strinjate z uporabo. Politika zasebnosti

      POLITIKA ZASEBNOSTI

      Politika zasebnosti in varovanja osebnih podatkov velja za vse obiskovalce spletne strani sadjevpisarni.si

      Ta politika velja za uporabnika, ko prvič obišče spletno mesto in pri vseh kasnejših obiskih. Z uporabo spletnega mesta in potrditvijo obvestila o piškotkih in politike zasebnosti uporabnik potrjuje, da sprejema in se strinja z vsemi določbami te politike.

      Ta politika se lahko kadarkoli spremeni ali dopolni brez opozorila ali obvestila. Z uporabo spletnega mesta in potrditvijo obvestila o spremembi te politike uporabnik potrjuje, da se strinja s spremembami.

      Ponudnik vljudno prosi uporabnike, ki se ne strinjajo s to politiko ali njenimi spremembami ali dopolnitvami, da bodisi odklonijo obvestilo o piškotkih ali zapustijo spletno mesto in ga tudi v bodoče ne uporabljajo več.

      Ponudnik v okviru statistike obiska spletnega mesta zbira IP naslove omrežij, iz katerih so uporabniki dostopali do spletnega mesta, vendar pri tem ni mogoča identifikacija uporabnikov.

      Ponudnik na spletnem mestu uporablja piškotke (cookies), po katerih razpoznava uporabnike, vendar pa na ta način ni mogoča identifikacija uporabnikov.

      Obdelava podatkov

      Ponudnik bo zbrane podatke o uporabnikih uporabljal izključno za naslednje namene:

      - omogočanje prijave na spletnem mestu ter podeljevanje določenih pravic in omogočanje dostopa do določenih delov spletnega mesta registriranim uporabnikom / strankam;
      - statistične in marketinške analzile ter raziskave v zvezi z obiskovalci spletnega mesta; analize in raziskave lahko ponudnik pošilja oglaševalcem, vendar pri tem ne sme razkriti nobenega podatka, ki se nanaša na konkretnega uporabnika;
      Lastnik spletnega mesta se obvezuje, da pridobljenih podatkov ne bo posredoval tretjim osebam (z izjemo podatkov, ki se prenašajo preko spodnjih piškotov).

      Varovanje podatkov in čas hrambe

      Ponudnik vse podatke o uporabnikih varuje skladno s to politiko. Ponudnik redno izvaja varnostno kopiranje podatkov, poleg tega je povezava med obiskovalci in spletnim mestom šifrirana s pomočjo SSL certifikata.

      Uporabnik je seznanjen in soglaša, da lahko ponudnik podatke hrani, dokler je to nujno potrebno za dosego namena, za katerega so bili podatki zbrani, nato pa jih mora trajno izbrisati.

      Uporaba piškotkov

      – Kaj so piškotki?
      So tekstovne datoteke, ki omogočajo, da ob ponovnem obisku na spletno stran ohranite nastavitve, ki ste jih že uporabili (npr. enkratna prijava brez vnovičnega vnašanja uporabniškega imena in gesla). Piškotke uporablja večina spletnih mest. S tem stran ponuja boljšo uporabniško izkušnjo, prav tako pa s pomočjo pridobljenih statističnih podatkov, ponujamo boljšo in bolj relevantno vsebino.

      Za večjo preglednost uporabe piškotkov, ki jih potrdite, smo te zapisali v tabelo, dodali jasen namen in trajanje. Pri tem upoštevamo zakon in predpise, predvsem Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1).

      – Kaj so nujni piškotki?
      To so tisti piškotki, ki se morajo prenesti, da lahko stran pravilno deluje in da ima uporabnik čim boljšo uporabniško izkušnjo. Prvi so piškotki, ki omogočajo pravilno funkcionalnost in delovanje strani (npr. PHPSESSID). Omogočajo zagotavljanje varnosti in učinkovitost. Drugi so piškotki (npr. wordpress_HASH), ki zagotavljajo storitev, ki jo uporabniki izrecno zahtevajo, to je prijava in registracija.

      IME PIŠKOTKA NAMEN TRAJANJE
      PHPSESSID - Piškotek omogoča shranjevanje sej med posameznimi zahtevami znotraj sistema za upravljanje z vsebinami.

      Seja
      wordpress_HASH - Piškotek vsebuje podatke o avtentikaciji uporabnika, uporablja pa se v administrativnem vmesniku znotraj sistema za upravljanje z vsebinami.

      Seja
      wordpress_logged_in_HASH - Piškotek vsebuje podatke o avtentikaciji uporabnika, uporablja pa se v administrativnem vmesniku znotraj sistema za upravljanje z vsebinami.

      Seja
      WordPress_test_cookie - Piškotek služi preveranju, ali brskalnik lahko sprejme piškotke ali ne. - 1 leto

      – Piškotki, za katere potrebujemo vaše izrecno dovoljenje

      To so tisti, ki nam pomagajo, da stran posodabljamo, ponujamo relevantne in uporabne informacije ter vam omogočamo uporabo naše spletne strani v povezavi z družbenimi omrežji. Prvi so piškotki vezani na spremljanje statistike. Statistika, ki jo pridobimo, ni vezana na IP računalnika in se zbira anonimno. Z njo lahko izboljšamo vsebine na spletni strani in pridobimo statistične informacije, ki omogočajo, da spletno stran prilagodimo vašim potrebam. Statistiko uporabljamo le za lastne namene. Drugi piškotki so vezani na oglaševanje. Te zbiramo za lastno statistiko in za tretjo stran. Tretji piškotki so piškotki vezani na vtičnike družbenih omrežij, npr. Facebook Like okno.

      Ime piškotka - Opis - Trajanje - Izbira
      Piškotki za namen analiziranja prometa (Google Analytics)
      utma - Statistika ogledov spletne strani. Podatke, ki jih pridobimo, Google ne uporablja za svoje namene - 2 leti
      Če želite onemogočiti spremljanje vašega obiska preko Google Analytics, potem si namestite orodje Google Analytics Opt-out browser, ki ga lahko dobite na https://tools.google.com/dlpage/gaoptoutali pa spodaj označite, da se ne strinjate z uporabo. Vsi piškotki so v lasti podjetja Google.

      utmb - 30 minut
      utmc - Do zaprtja brskalnika
      utmz - 6 mesecev

      Piškotki vezani na vtičnike družbenih omrežij, kadar so ti uporabljeni kot sledilni piškotki
      fbm - Piškotki, uporabljeni pri Facebook Like oknu. - 2 leti
      Če ne želite, da Facebook zbira vaše piškotke, obiščite našo spletno stran, brez da ste prijavljeni na Facebook. Vsi piškotki so v lasti podjetja Facebook.
      fbsr - 5 dni

      Pravice uporabnikov

      Kljub temu, da preko podatkov, ki jih zbiramo na spletni strani, ni mogoče identificirati posameznega uporabnika, pa lahko uporabnik od ponudnika z zahtevo, ki jo pošlje na naš e-mail naslov, zahteva:
      – da mu ponudnik potrdi, ali zbira ali obdeluje podatke, ki se nanašajo na uporabnika, ter katere podatke zbira in obdeluje,
      – da ponudnik dopolni in popravi podatke, ki se nanašajo nanj,
      – da ponudnik pošlje elektronsko kopijo podatkov, ki se nanašajo na uporabnika,
      – da ponudnik trajno izbriše vse podatke, ki se nanašajo na uporabnika.

      O vsaki spremembi glede zbiranja osebnih podatkov vas bomo jasno obvestili.

      Priporočila za varovanje zasebnosti

      Priporočamo vam, da za varovanje vaše zasebnosti in osebnih podatkov poskrbite tudi sami. Vsak posameznik je dogovoren, da poskrbi za:
      – varnost uporabniškega imena in gesel, ki naj ga ustrezno hrani ter razkrije le tistim osebam, ki jim popolnoma zaupa,
      – varnost svojega elektronskega naslova,
      – ter ustrezno programsko (protivirusno) zaščito svojega računalnika oziroma drugih naprav za dostop do različnih vsebin.

      Končna določba

      Neveljavnost katerekoli določbe te politike, ne glede na razlog neveljavnosti, ne pomeni neveljavnosti te politike kot celote. V takem primeru se neveljavna določba šteje za nezapisano, ta politika pa velja naprej brez te določbe.

      Kontakt

      Naše kontaktne podatke lahko najdete na podstrani Kontakt ali na dnu naše spletne strani.

      Zapri

      paypal-iconCreated with Sketch.
      visa-iconCreated with Sketch.
      INFORMACIJE