https://sadjevpisarni.si/
loader image
https://sadjevpisarni.si/
https://sadjevpisarni.si/

PREHRANJEVALNE NAVADE IN NAČIN ŽIVLJENJA: SI NA PRAVI POTI?

Ali tvoje prehranjevalne navade ustrezajo tvojemu načinu življenja?

Si že kdaj poskusil/a z določenim shujševalnim programom le zato, ker je z njo sodelavec uspešno izgubil nekaj odvečnih kilogramov ali morda tisto, ki jo je priporočila znana hollywoodska igralka?

Pa se je po končanem (neuspešnem) poskusu kdaj porodilo vprašanje, ali je tovrsten program res ustrezal tvojemu načinu življenja in tvojim željam?

V poplavi nasvetov in informacij o prehrani, ki so danes praktično vsem na dosegu roke, je občutek zmede nekaj pričakovanega. Se čudiš, kako je mogoče, da določene prehranjevalne navade tebi ustrezajo, nekomu drugemu pa ne?

Ljudje smo si različni in prav vsak od nas se po nečem razlikuje od drugega. Tako kot se razlikujemo po življenjskem slogu, vrednotah in željah, tako se tudi po prehranjevalnih navadah.

Kar ustreza meni, ne pomeni, da bo ustrezalo tudi tebi.

Zavedati se pomena individualnosti pri snovanju prehranjevalnih navad, ima visoko vrednost. Verjetno pa se v en glas strinjamo, da je za omenjeno potrebno veliko vloženega truda in dobro poznavanje samega sebe.

V nadaljevanju bomo s teboj delili 5 znakov, ki kažejo, da s trenutnimi prehranjevalnimi navadami nisi na pravi poti.

 

VEČKRAT SE MORAŠ »VRNITI NA PRAVO POT«

Eden očitnih znakov, s katerim lahko zagotovimo, da trenutne prehranjevalne navade ne ustrezajo tvojemu življenjskemu slogu, je stalno prisoten občutek, da se moraš »vrniti nazaj na pravo pot«.

Pri sebi premisli, ali kdaj razmišljaš, da ti nikakor ne uspe ohraniti zastavljenih prehranjevalnih navad? Je ponedeljek tisti nesrečni dan, za katerega si večkrat rečeš »Danes pa res začnem!«? So tvoje prehranjevalne navade podobne tudi med dopustom, med vikendi ali v stresnih situacijah?

Če na zgoraj zastavljena vprašanja zmajuješ z glavo, če komaj čakaš vikend, saj bo takrat »dovoljeno« si privoščiti najljubšo jed in/ali si trenutnega načina prehranjevanja ne znaš predstavljati tudi čez nekaj let, je to več kot jasen signal, da se trenutni prehranjevalni vzorci, prav zares s tabo ne skladajo. Prehranjevanje ne bi smelo predstavljati stresa in še dodatne »službe za polovični delovni čas«. Ob svojem načinu prehranjevanja bi ti moralo biti udobno in dati občutek, da bo take navade z lahkoto ohraniti celo življenje.

IZBIRA DOLOČENE HRANE V TEBI VZBUJA KRIVDO

Včasih morda še kar nadaljuješ s hranjenjem, čeprav lakote že več ne občutiš, včasih je izbor jedi energijsko bolj obilen in/ali hranilno reven, spet drugič pa si želiš le uživati v tebi najljubšem obroku. S tem ni nič narobe in nobena hrana ti ne bi smela vzbujati občutka krivde ali sramu. Občutek krivde naj te opomni, da so trenutne prehranjevalne navade preveč toge.

Hrana je vir energije, ampak ne samo to. Hrana je tudi užitek, predstavlja udobje, je del kulture, tradicije in način povezovanja z drugimi. Najdi svoj način, v katerem boš užival in kateri bo vključeval tudi tebi najljubše jedi (izjema so seveda alergije in določena zdravstvena stanja). Sočasno pa se zavedaš pomena zmernosti.

FIZIČNO IN/ALI PSIHIČNO SE NE POČUTIŠ NAJBOLJE

Hrana igra eno glavnih vlog na vsakodnevno počutje. Če opažiš manj energije kot ponavadi, pogostejše nihanje razpoloženja, pomanjkanje koncentracije ali slabo prebavo, je lahko vzrok v tvojem trenutnem načinu prehranjevanja. Seveda so lahko še številni drugi vzroki, prav zato pa jih je še toliko bolj pomembno poiskati in prepoznati. Pri tem ti lahko pomaga metoda čuječnosti, s pomočjo katere ti bo lažje ozavestiti svoje telo in mu prisluhniti.

Načela čuječnosti ti pomagajo izboljšati prehranjevalne navade in v hrani bolj uživati. 

NEPRESTANO RAZMIŠLJAŠ O HRANI

V začetnem obdobju (pri nekaterih srečnežih lahko to obdobje traja le nekaj dni ali tednov, pri drugih tudi več mesecev) je ob spremembi in sprejetju novih prehranjevalnih vzorcev, normalno občutiti rahel stres. Le-tem je na začetku seveda potrebno nameniti več pozornosti in o njih pogosteje razmišljati, ne morejo se kar zasidrati v dnevno rutino in tam ostati.

A če že daljše obdobje opažaš, da ti razmišljanje o hrani krade veliko energije, bo potrebno nekaj spremeniti. Lahko je tvoja trenutna dieta preveč omejujoča, lahko si želiš spremeniti preveč stvari naenkrat, morda zaužiješ premalo hrane glede na tvoje dnevne energijske potrebe ali pa je izbor živil neprimeren … seznam je neskončno dolg.

Tudi, ko te na drugih področjih življenje postavi pred nov in še nepoznan izziv, se pojavijo podobni občutki. Ampak večkrat, ko greš čez tak izziv, vse lažje postaja in sčasoma neprijeten občutek izgine. Če ti novi prehranjevalni vzorci ustrezajo, se bo zgodilo enako.

OB OBROKIH VEČ NE OBČUTIŠ VESELJA IN ZADOVOLJSTVA

Zadnje kar želimo izpostaviti je doživljanje občutkov ob hranjenju. Se ti zdi, da ob obrokih ne uživaš več kot si včasih ali pa ti je kuha le še ena dodatna obveznost, čeprav ti je bila nekoč pri srcu? Tudi to dvoje nakazuje na neusklajenost prehranjevalnih navad s tvojim osebnim jaz-om.

Čas za obrok mora biti prijeten, pa naj ga uživaš samostojno, s sodelavci, prijatelji ali družino. Hrana, ki jo uživaš pa tako kot nasitna, tudi (izredno pomembno) tebi okusna.

Ko naslednjič poskusiš z na novo zadanim prehranjevalnim vzorcem ali navado, si določi časovno obdobje in v njem opazuj, kako ti odgovarja in ali se pojavijo kateri od zgoraj omenjenih znakov. Če se, je čas za ponoven razmislek in drugačen pristop.

V tem primeru je jasno, da moraš določeno navado opustiti in raje poskusiti z nečim drugim. In naj še enkrat poudarimo pomen individualnosti – kar ustreza meni, ni nujno, da bo ustrezalo tudi tebi. Prisluhni si in odkrij kaj odgovarja tebi.

https://sadjevpisarni.si/
0
    0
    Tvoj zabojček
    Vaš zabojček je prazenVrni se v trgovino
      Preračunaj poštnino
      paypal-iconCreated with Sketch.
      visa-iconCreated with Sketch.
      INFORMACIJE