ZA BOLJŠI IMUNSKI SISTEM

Kako lahko izboljšam svoj imunski sistem?

Zimski meseci so tik pred vrati, z njimi pa tudi krajši dnevi in nižje temperature. Samo čakamo, da nas spet doleti nadležno smrkanje in kihanje, zato iščemo vse možne načine in ‘skrivne’ recepte, s katerimi se bomo prehladu enkrat za spremembo izognili. Zaupamo vam, kaj lahko že sami storimo za dober imunski sistem in uživanje katerih živil nam bo pri tem še malo pomagalo. 

Ko govorimo o zdravju in bolezni, največkrat pomislimo na imunski sistem. Imunski sistem je naš najboljši prijatelj, saj opravlja neverjetno delo in naše telo ščiti pred patogeni, ki bi lahko povzročili bolezensko stanje. Ob vdoru patogena ali ob poškodbi pa se imunski sistem odzove zelo hitro in vsi nadležni simptomi, ki jih takrat občutimo, so le znak, da dobro deluje in se že na vso moč trudi nazaj vzpostaviti stanje ravnovesja.

 

Ideja o krepitvi imunskega sistema je sicer res mamljiva in na trgu lahko opazimo številne dodatke, z uživanjem katerih naj bi deloval brezhibno. Ne glede na to, kako privlačne so te ideje, pa so v resnici precej nedosegljive. Saj veste, hiša ne bo stala brez dobro postavljenih temeljev in podobno je z našim imunskim sistemom. Ko so osnove ‘pod streho’, lahko gradimo naprej. Zato najprej poskrbite za zdrav življenjski slog in:

· Dnevno zaužijte vsaj 5 porcij raznobarvnega sadja in zelenjave (vse in še več o sadju, si lahko preberete tukaj).

· Poskrbite za uravnoteženo prehrano z zadostno količino vlaknin, beljakovin in omega-3 maščobnih kislin.

· Ohranjajte zdravo telesno maso.

· Opustite kajenje.

· Bodite redno telesno aktivni.

· Poskrbite za zadosten in kvaliteten spanec. Ustvarite dobro higieno spanja.

· Zmanjšajte stres, smejte se in bodite obkroženi s pozitivnimi ljudmi. 
=> kako izboljšati atmosfero tudi na delovnem mestu

· Vzemite si čas zase in hobije, v katerih uživate.

· Alkohol uživajte zmerno in le občasno.

· Čimveč kuhajte sami.

Zdaj, ko ste obkljukali zgoraj našteto, pa poskusite v svojo prehrano čim bolj pogosto vključiti naslednja živila, ki bodo zaradi svoje ugodne sestave prinesla še dodatne koristi.

Česen

Je običajno domače zdravilo za preprečevanje prehladov, zmanjšuje tudi resnost okužb zgornjih dihal. V stroku česna se nahaja več kot 200 biološko aktivnih učinkovin, med katerimi so najpomembnejše žveplove. Je med najučinkovitejšimi rastlinskimi antibiotiki, zaradi velike vsebnosti antioksidantov pa naš organizem uspešno ščiti pred delovanjem prostih radikalov (=> več o antioksidantih). Sestavine česna so se kot koristne izkazale tudi za srce in ožilje. Najpogosteje ga uporabljamo v kulinariki kot začimbo v prahu, saj izboljša okus številnih jedi, poznan pa je tudi česnov ekstrakt, česnovo eterično olje in česnov oljni macerat.

Ingver

Prepoznamo ga po njegovem izrazitem vonju in okusu, zaradi svojih protivnetnih in antioksidativnih lastnosti pa prinaša številne koristi za zdravje. Uspešno zmanjšuje simptome slabosti, deluje proti driski, napenjanju in trebušnim krčem, dodan v ustno vodico poskrbi za odpravo slabega zadaha, pomaga tudi pri vnetem grlu, migrenah in kronični utrujenosti. Najpogosteje uporabljamo sveže korenike, lahko pa tudi posušenega in zmletega, kandiranega ali kot v obliki eteričnega olja. Lahko ga dodate k jedem ali pa iz njega pripravite različne vrste napitkov.

Jagodičevje

Je zaradi visoke vsebnosti vitamina C, antioksidantov in vlaknin izredno zaželjeno v naši prehrani. V sezonskih mesecih uživajte sveže jagodičevje, druge mesece pa posezite po zamrznjenem, v katerem je vsebnost hranil primerljiva s svežim (več o zamrznjenem sadju, si lahko preberete tukaj.)

Kurkuma

Kurkumin je glavna bioaktivna spojina v kurkumi, ki ji daje značilno rumeno barvo. Njegove koristi za zdravje so bile prepoznane že tisočletja nazaj, še danes pa je uporaba kurkume zelo priljubljena. Kurkumin se je izkazal kot dober antioksidant, dobro raziskano je tudi njegovo protivnetno delovanje. Kurkumo se priporoča uporabljati skupaj s črnim poprom, saj kurkumin slabo prehaja iz črevesja v kri, piperin – naravna snov, ki jo najdemo v črnem popru, pa absorpcijo izboljša.

Med

Je v naši prehrani že od nekdaj zelo cenjen. Vsebuje hitro prebavljive sladkorje v različnem razmerju, 17 % delež vode, ostalo pa zavzemajo številni koristni vitamini, aminokisline, encimi, kisline, hormoni in mineralne snovi. Lajša prebavne težave, težave z dihali, vnetje sluznic, koristen je pri kašlju in vnetem grlu, ima močne antioksidativne in antimikrobne učinke, znan je tudi njegov pomirjevalen učinek. Najpogosteje ga uživamo v čaju, a bodite pozorni, da ga ne vmešate v vrel čaj, saj bo pri tako visoki temperaturi izgubil svoje koristne lastnosti. Med je odlična alternativa belemu sladkorju, zagotovo pa je nepogrešljiv tradicionalno namazan na kruh.

Oranžno obarvano sadje in zelenjava

Prinaša številne koristi zaradi vsebnosti karotenoidov, ki so odgovorni za značilno oranžno obarvanost sadja in zelenjave. Tudi karotenoide uvrščamo med pomembne antioksidante, ki podpirajo delovanje imunskega sistema in vida, ščitijo kožo pred poškodbami UV žarkov, vplivajo tudi na razvoj celic in tkiv.

Probiotična živila

Probiotični jogurt, kefir, kislo zelje in repa, kombucha in kimchi vsebujejo mikroorganizme, ki predstavljajo našo naravno črevesno mikrofloro. Zdrava črevesna mikroflora je glavni steber zdravja, saj podpira naš imunski sistem, pomaga pri prebavi, sodeluje pri tvorbi nekaterih vitaminov in hormonov, ugodni učinki se kažejo celo za naše živčevje. Zato pogosto posezite po omenjenih živilih, za večji izkoristek pa upoštevajte rok uporabe teh živil.

Zeleni čaj

Polifenoli so eni najbolj učinkovitih antioksidantov, za katere je značilna zaščita pred delovanjem prostih radikalov in s tem pred številnimi patološkimi stanji. V zelenem čaju najdemo kar 4 glavne polifenole, ki tvorijo skupino katehinov. Zeleni čaj vsebuje le majhno količino kofeina, zato je lahko dobra alternativa črnemu čaju ali kavi.

Čeprav bi si želeli, da bi obstajala ‘čudežna tabletka’, s katero bi preprečili bolezensko stanje, stvar ni tako preprosta. Naš organizem in imunski sistem je precej bolj zapleten, že veliko pa lahko storimo sami z zdravim življenjskim slogom, uživanjem uravnotežene prehrane in omenjenih še posebej koristnih živil.

Ingverjev čaj si lahko enostavno pripravite sami doma. Narežite svež ingver. Ni vam ga potrebno lupiti, samo dobro ga operite in očistite umazanijo. Na skodelico čaja odmerite približno dva centimetra dolg kos ingverja. Dodajte ga v kozico z vodo in zavrite. Na zmernem ognju kuhajte še 5 do 10 minut. Precedite in po okusu v že rahlo ohlajen čaj dodajte žličko medu ali kapnite malo limoninega soka.

Najpogosteje se uporablja pri pripravi indijskih zelenjavnih jedi, dobro se poda k mesu, ribam, rižu, leči in celo slaščicam. Z njo lahko začinite različne omake in sire, odlično se dopolnjuje s poprom, curryjem, česnom, čilijem, ingverjem, kumino, papriko in koriandrom.

Čeprav je česen zelo koristen za zdravje, pa ima eno slabost – posledica uživanja zlasti svežega je malce neprijeten zadah. Neprijeten zadah lahko uspešno odpravite z zaužitjem jabolka, žvečenjem peteršilja, bazilike ali mete, lahko pa spijete tudi kozarec zelenega čaja ali limonade.

imunski sistem prehrana

Spletna stran uporablja anonimne piškotke za spremljanje statistike in izboljšanje vaše uporabniške izkušnje. Z nadaljnim brskanjem se strinjate z uporabo. Politika zasebnosti

POLITIKA ZASEBNOSTI

Politika zasebnosti in varovanja osebnih podatkov velja za vse obiskovalce spletne strani sadjevpisarni.si

Ta politika velja za uporabnika, ko prvič obišče spletno mesto in pri vseh kasnejših obiskih. Z uporabo spletnega mesta in potrditvijo obvestila o piškotkih in politike zasebnosti uporabnik potrjuje, da sprejema in se strinja z vsemi določbami te politike.

Ta politika se lahko kadarkoli spremeni ali dopolni brez opozorila ali obvestila. Z uporabo spletnega mesta in potrditvijo obvestila o spremembi te politike uporabnik potrjuje, da se strinja s spremembami.

Ponudnik vljudno prosi uporabnike, ki se ne strinjajo s to politiko ali njenimi spremembami ali dopolnitvami, da bodisi odklonijo obvestilo o piškotkih ali zapustijo spletno mesto in ga tudi v bodoče ne uporabljajo več.

Ponudnik v okviru statistike obiska spletnega mesta zbira IP naslove omrežij, iz katerih so uporabniki dostopali do spletnega mesta, vendar pri tem ni mogoča identifikacija uporabnikov.

Ponudnik na spletnem mestu uporablja piškotke (cookies), po katerih razpoznava uporabnike, vendar pa na ta način ni mogoča identifikacija uporabnikov.

Obdelava podatkov

Ponudnik bo zbrane podatke o uporabnikih uporabljal izključno za naslednje namene:

- omogočanje prijave na spletnem mestu ter podeljevanje določenih pravic in omogočanje dostopa do določenih delov spletnega mesta registriranim uporabnikom / strankam;
- statistične in marketinške analzile ter raziskave v zvezi z obiskovalci spletnega mesta; analize in raziskave lahko ponudnik pošilja oglaševalcem, vendar pri tem ne sme razkriti nobenega podatka, ki se nanaša na konkretnega uporabnika;
Lastnik spletnega mesta se obvezuje, da pridobljenih podatkov ne bo posredoval tretjim osebam (z izjemo podatkov, ki se prenašajo preko spodnjih piškotov).

Varovanje podatkov in čas hrambe

Ponudnik vse podatke o uporabnikih varuje skladno s to politiko. Ponudnik redno izvaja varnostno kopiranje podatkov, poleg tega je povezava med obiskovalci in spletnim mestom šifrirana s pomočjo SSL certifikata.

Uporabnik je seznanjen in soglaša, da lahko ponudnik podatke hrani, dokler je to nujno potrebno za dosego namena, za katerega so bili podatki zbrani, nato pa jih mora trajno izbrisati.

Uporaba piškotkov

– Kaj so piškotki?
So tekstovne datoteke, ki omogočajo, da ob ponovnem obisku na spletno stran ohranite nastavitve, ki ste jih že uporabili (npr. enkratna prijava brez vnovičnega vnašanja uporabniškega imena in gesla). Piškotke uporablja večina spletnih mest. S tem stran ponuja boljšo uporabniško izkušnjo, prav tako pa s pomočjo pridobljenih statističnih podatkov, ponujamo boljšo in bolj relevantno vsebino.

Za večjo preglednost uporabe piškotkov, ki jih potrdite, smo te zapisali v tabelo, dodali jasen namen in trajanje. Pri tem upoštevamo zakon in predpise, predvsem Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1).

– Kaj so nujni piškotki?
To so tisti piškotki, ki se morajo prenesti, da lahko stran pravilno deluje in da ima uporabnik čim boljšo uporabniško izkušnjo. Prvi so piškotki, ki omogočajo pravilno funkcionalnost in delovanje strani (npr. PHPSESSID). Omogočajo zagotavljanje varnosti in učinkovitost. Drugi so piškotki (npr. wordpress_HASH), ki zagotavljajo storitev, ki jo uporabniki izrecno zahtevajo, to je prijava in registracija.

IME PIŠKOTKA NAMEN TRAJANJE
PHPSESSID - Piškotek omogoča shranjevanje sej med posameznimi zahtevami znotraj sistema za upravljanje z vsebinami.

Seja
wordpress_HASH - Piškotek vsebuje podatke o avtentikaciji uporabnika, uporablja pa se v administrativnem vmesniku znotraj sistema za upravljanje z vsebinami.

Seja
wordpress_logged_in_HASH - Piškotek vsebuje podatke o avtentikaciji uporabnika, uporablja pa se v administrativnem vmesniku znotraj sistema za upravljanje z vsebinami.

Seja
WordPress_test_cookie - Piškotek služi preveranju, ali brskalnik lahko sprejme piškotke ali ne. - 1 leto

– Piškotki, za katere potrebujemo vaše izrecno dovoljenje

To so tisti, ki nam pomagajo, da stran posodabljamo, ponujamo relevantne in uporabne informacije ter vam omogočamo uporabo naše spletne strani v povezavi z družbenimi omrežji. Prvi so piškotki vezani na spremljanje statistike. Statistika, ki jo pridobimo, ni vezana na IP računalnika in se zbira anonimno. Z njo lahko izboljšamo vsebine na spletni strani in pridobimo statistične informacije, ki omogočajo, da spletno stran prilagodimo vašim potrebam. Statistiko uporabljamo le za lastne namene. Drugi piškotki so vezani na oglaševanje. Te zbiramo za lastno statistiko in za tretjo stran. Tretji piškotki so piškotki vezani na vtičnike družbenih omrežij, npr. Facebook Like okno.

Ime piškotka - Opis - Trajanje - Izbira
Piškotki za namen analiziranja prometa (Google Analytics)
utma - Statistika ogledov spletne strani. Podatke, ki jih pridobimo, Google ne uporablja za svoje namene - 2 leti
Če želite onemogočiti spremljanje vašega obiska preko Google Analytics, potem si namestite orodje Google Analytics Opt-out browser, ki ga lahko dobite na https://tools.google.com/dlpage/gaoptoutali pa spodaj označite, da se ne strinjate z uporabo. Vsi piškotki so v lasti podjetja Google.

utmb - 30 minut
utmc - Do zaprtja brskalnika
utmz - 6 mesecev

Piškotki vezani na vtičnike družbenih omrežij, kadar so ti uporabljeni kot sledilni piškotki
fbm - Piškotki, uporabljeni pri Facebook Like oknu. - 2 leti
Če ne želite, da Facebook zbira vaše piškotke, obiščite našo spletno stran, brez da ste prijavljeni na Facebook. Vsi piškotki so v lasti podjetja Facebook.
fbsr - 5 dni

Pravice uporabnikov

Kljub temu, da preko podatkov, ki jih zbiramo na spletni strani, ni mogoče identificirati posameznega uporabnika, pa lahko uporabnik od ponudnika z zahtevo, ki jo pošlje na naš e-mail naslov, zahteva:
– da mu ponudnik potrdi, ali zbira ali obdeluje podatke, ki se nanašajo na uporabnika, ter katere podatke zbira in obdeluje,
– da ponudnik dopolni in popravi podatke, ki se nanašajo nanj,
– da ponudnik pošlje elektronsko kopijo podatkov, ki se nanašajo na uporabnika,
– da ponudnik trajno izbriše vse podatke, ki se nanašajo na uporabnika.

O vsaki spremembi glede zbiranja osebnih podatkov vas bomo jasno obvestili.

Priporočila za varovanje zasebnosti

Priporočamo vam, da za varovanje vaše zasebnosti in osebnih podatkov poskrbite tudi sami. Vsak posameznik je dogovoren, da poskrbi za:
– varnost uporabniškega imena in gesel, ki naj ga ustrezno hrani ter razkrije le tistim osebam, ki jim popolnoma zaupa,
– varnost svojega elektronskega naslova,
– ter ustrezno programsko (protivirusno) zaščito svojega računalnika oziroma drugih naprav za dostop do različnih vsebin.

Končna določba

Neveljavnost katerekoli določbe te politike, ne glede na razlog neveljavnosti, ne pomeni neveljavnosti te politike kot celote. V takem primeru se neveljavna določba šteje za nezapisano, ta politika pa velja naprej brez te določbe.

Kontakt

Naše kontaktne podatke lahko najdete na podstrani Kontakt ali na dnu naše spletne strani.

Zapri