https://sadjevpisarni.si/

ZA BOLJŠI IMUNSKI SISTEM

Kako lahko izboljšam svoj imunski sistem?

Zimski meseci so tik pred vrati, z njimi pa tudi krajši dnevi in nižje temperature. Samo čakamo, da nas spet doleti nadležno smrkanje in kihanje, zato iščemo vse možne načine in ‘skrivne’ recepte, s katerimi se bomo prehladu enkrat za spremembo izognili. Zaupamo vam, kaj lahko že sami storimo za dober imunski sistem in uživanje katerih živil nam bo pri tem še malo pomagalo.

Ko govorimo o zdravju in bolezni, največkrat pomislimo na imunski sistem. Imunski sistem je naš najboljši prijatelj, saj opravlja neverjetno delo in naše telo ščiti pred patogeni, ki bi lahko povzročili bolezensko stanje. Ob vdoru patogena ali ob poškodbi pa se imunski sistem odzove zelo hitro in vsi nadležni simptomi, ki jih takrat občutimo, so le znak, da dobro deluje in se že na vso moč trudi nazaj vzpostaviti stanje ravnovesja.

Ideja o krepitvi imunskega sistema je sicer res mamljiva in na trgu lahko opazimo številne dodatke, z uživanjem katerih naj bi deloval brezhibno. Ne glede na to, kako privlačne so te ideje, pa so v resnici precej nedosegljive. Saj veste, hiša ne bo stala brez dobro postavljenih temeljev in podobno je z našim imunskim sistemom. Ko so osnove ‘pod streho’, lahko gradimo naprej. Zato najprej poskrbite za zdrav življenjski slog in:

· Dnevno zaužijte vsaj 5 porcij raznobarvnega sadja in zelenjave.

Vse in še več o sadju, si lahko preberete tukaj. ←

· Poskrbite za uravnoteženo prehrano z zadostno količino vlaknin, beljakovin in omega-3 maščobnih kislin.

· Ohranjajte zdravo telesno maso.

· Opustite kajenje.

· Bodite redno telesno aktivni.

· Poskrbite za zadosten in kvaliteten spanec. Ustvarite dobro higieno spanja.

· Zmanjšajte stres, smejte se in bodite obkroženi s pozitivnimi ljudmi. 
=> kako izboljšati atmosfero tudi na delovnem mestu

· Vzemite si čas zase in hobije, v katerih uživate.

· Alkohol uživajte zmerno in le občasno.

· Čimveč kuhajte sami.

Zdaj, ko ste obkljukali zgoraj našteto, pa poskusite v svojo prehrano čim bolj pogosto vključiti naslednja živila, ki bodo zaradi svoje ugodne sestave prinesla še dodatne koristi.

Česen

Je običajno domače zdravilo za preprečevanje prehladov, zmanjšuje tudi resnost okužb zgornjih dihal. V stroku česna se nahaja več kot 200 biološko aktivnih učinkovin, med katerimi so najpomembnejše žveplove. Je med najučinkovitejšimi rastlinskimi antibiotiki, zaradi velike vsebnosti antioksidantov pa naš organizem uspešno ščiti pred delovanjem prostih radikalov (=> več o antioksidantih). Najpogosteje ga uporabljamo v kulinariki kot začimbo v prahu, saj izboljša okus številnih jedi, poznan pa je tudi česnov ekstrakt, česnovo eterično olje in česnov oljni macerat.

Ingver

Prepoznamo ga po njegovem izrazitem vonju in okusu, zaradi svojih protivnetnih in antioksidativnih lastnosti pa prinaša številne koristi za zdravje. Uspešno zmanjšuje simptome slabosti, deluje proti driski, napenjanju in trebušnim krčem, dodan v ustno vodico poskrbi za odpravo slabega zadaha, pomaga tudi pri vnetem grlu. Najpogosteje uporabljamo sveže korenike, lahko pa tudi posušenega in zmletega, kandiranega ali kot v obliki eteričnega olja. Lahko ga dodate k jedem ali pa iz njega pripravite različne vrste napitkov.

Jagodičevje

Je zaradi visoke vsebnosti vitamina C, antioksidantov in vlaknin izredno zaželjeno v naši prehrani. V sezonskih mesecih uživajte sveže jagodičevje, druge mesece pa posezite po zamrznjenem, v katerem je vsebnost hranil primerljiva s svežim (več o zamrznjenem sadju, si lahko preberete tukaj.)

Kurkuma

Kurkumin je glavna bioaktivna spojina v kurkumi, ki ji daje značilno rumeno barvo. Njegove koristi za zdravje so bile prepoznane že tisočletja nazaj, še danes pa je uporaba kurkume zelo priljubljena. Kurkumin se je izkazal kot dober antioksidant, dobro raziskano je tudi njegovo protivnetno delovanje. Kurkumo se priporoča uporabljati skupaj s črnim poprom, saj kurkumin slabo prehaja iz črevesja v kri, piperin – naravna snov, ki jo najdemo v črnem popru, pa absorpcijo izboljša.

Med

Je v naši prehrani že od nekdaj zelo cenjen. Vsebuje hitro prebavljive sladkorje v različnem razmerju, 17% delež vode, ostalo pa zavzemajo številni vitamini, aminokisline, encimi, kisline, hormoni in mineralne snovi. Lajša prebavne težave, težave z dihali in vnetje sluznic, koristen je tudi pri kašlju in vnetem grlu. Najpogosteje ga uživamo v čaju, a bodite pozorni, da ga ne vmešate v vrel čaj, saj bo pri tako visoki temperaturi izgubil svoje koristne lastnosti. Med je odlična alternativa belemu sladkorju, zagotovo pa je nepogrešljiv tradicionalno namazan na kruh.

Oranžno obarvano sadje in zelenjava

Prinaša številne koristi zaradi vsebnosti karotenoidov, ki so odgovorni za značilno oranžno obarvanost sadja in zelenjave. Tudi karotenoide uvrščamo med pomembne antioksidante, ki podpirajo delovanje imunskega sistema in vida, ščitijo kožo pred poškodbami UV žarkov, vplivajo tudi na razvoj celic in tkiv.

Probiotična živila

Probiotični jogurt, kefir, kislo zelje in repa, kombucha in kimchi vsebujejo mikroorganizme, ki predstavljajo našo naravno črevesno mikrofloro. Zdrava črevesna mikroflora je glavni steber zdravja, saj podpira naš imunski sistem, pomaga pri prebavi, sodeluje pri tvorbi nekaterih vitaminov in hormonov, ugodni učinki se kažejo celo za naše živčevje. Zato pogosto posezite po omenjenih živilih, za večji izkoristek pa upoštevajte rok uporabe teh živil.

Zeleni čaj

Polifenoli so eni najbolj učinkovitih antioksidantov, za katere je značilna zaščita pred delovanjem škodljivih prostih radikalov. V zelenem čaju najdemo kar 4 glavne polifenole, ki tvorijo skupino katehinov. Zeleni čaj vsebuje le majhno količino kofeina, zato je lahko dobra alternativa črnemu čaju ali kavi.


Čeprav bi si želeli, da bi obstajala ‘čudežna tabletka’, s katero bi preprečili bolezensko stanje, stvar ni tako preprosta. Naš organizem in imunski sistem je precej bolj zapleten, že veliko pa lahko storimo sami z zdravim življenjskim slogom, uživanjem uravnotežene prehrane in omenjenih še posebej koristnih živil.


Ingverjev čaj si lahko enostavno pripravite sami doma. Narežite svež ingver. Ni vam ga potrebno lupiti, samo dobro ga operite in očistite umazanijo. Na skodelico čaja odmerite približno dva centimetra dolg kos ingverja. Dodajte ga v kozico z vodo in zavrite. Na zmernem ognju kuhajte še 5 do 10 minut. Precedite in po okusu v že rahlo ohlajen čaj dodajte žličko medu ali kapnite malo limoninega soka.

Najpogosteje se uporablja pri pripravi indijskih zelenjavnih jedi, dobro se poda k mesu, ribam, rižu, leči in celo slaščicam. Z njo lahko začinite različne omake in sire, odlično se dopolnjuje s poprom, curryjem, česnom, čilijem, ingverjem, kumino, papriko in koriandrom.

Čeprav je česen zelo koristen za zdravje, pa ima eno slabost – posledica uživanja zlasti svežega je malce neprijeten zadah. Neprijeten zadah lahko uspešno odpravite z zaužitjem jabolka, žvečenjem peteršilja, bazilike ali mete, lahko pa spijete tudi kozarec zelenega čaja ali limonade.

https://sadjevpisarni.si/
0
    0
    Tvoj zabojček
    Vaš zabojček je prazenVrni se v trgovino
      Preračunaj poštnino