https://sadjevpisarni.si/

ANTIOKSIDANTI

Bi jih morali jemati?

Hiter in kratek odgovor je NE, še zlasti, če imate v mislih neko prehransko dopolnilo z visoko vsebnostjo antioksidantov ali novo superživilo, ki mu pripisujejo močan antioksidativen učinek.

Antioksidanti so snovi, ki celice v našem telesu ščitijo pred napadom prostih radikalov. Prosti radikali pa nastajajo kot posledica številnih zunanjih dejavnikov, kot je sevanje, onesnaženost, kemikalije, pesticidi, določena zdravila, virusi, in tudi v povsem normalnih okoliščinah kot stranski produkt življenjsko pomembnih procesov.

Problem nastane, ko je tvorba prostih radikalov prevelika in/ali preseže učinkovitost antioksidativnih sistemov.

Najboljši nasvet, ki vam ga lahko damo je, da se raje kot na posamezne molekule, osredotočite na uživanje celih živil. Tako boste zaužili na stotine, morda celo na tisoče različnih molekul, izmed katerih so nekatere namenjene pridobivanju energije, spet druge podpirajo normalno delovanje telesa. Pogost problem prehranskih dopolnil je lahko tudi slaba biorazpoložljivost, kar pomeni, da kljub vnosu, telo molekule oziroma antioksidanta ne more učinkovito absorbirati ali ga izkoristiti.

Antioksidanti niso hrana ali skupina živil. Sadje, zelenjava, žitarice, meso, stročnice – to so skupine živil. Obstaja velika razlika med uživanjem sadja ali prehranskega dopolnila.

Če za primer vzamemo jabolko, je ta bogat z vlakninami, vsebuje številne vitamine in minerale, nizka pa je vsebnost kalorij, maščob in natrija. Zato ima zaužitje jabolka veliko prednost, saj z njim v telo vnesemo en kup hranil, ki igrajo vsaka svojo vlogo.

Velja prepričanje, da so oksidanti nekaj slabega in, da je odstranjevanje teh z antioksidanti dobro, celo nujno. A to ne velja vedno. Kot smo že na začetku omenili, majhna količina prostih radikalov nastaja tudi v normalnih okoliščinah med fiziološko presnovo celic. Sinteza nekaterih hormonov vključuje tvorbo radikalov, proizvajajo jih tudi nekatere vrste levkocitov kot orožje za uničenje bakterij, kar zagotavlja pomemben obrambni mehanizem pred okužbami.

 

Najbolj osnoven primer oksidacije v telesu je pridobivanje energije iz hrane, ki jo zaužijemo. S tega vidika so radikali nenadomestljivi, brez oksidacije življenje ni mogoče. Na drugi strani pa oksidacija napačne biološke spojine, kot je na primer naš genetski material, povzroča škodo. Oksidante potrebujemo, a na točno določenem mestu in v pravi količini. Ker je oksidacija za življenje esencialna, je telo samo razvilo več sistemov, ki skrbijo za odstranjevanje prostih radikalov in ohranjanje oksidacije pod nadzorom. Sami pa lahko s primerno in raznovrstno prehrano telesu pri tem pomagamo.

Namesto da svoj čas in denar zapravljate za iskanje ‘molekul’, ga raje investirajte v nakup sezonskega sadja in zelenjave, raznolike in nepredelane hrane, s katero boste v telo vnesli cel kup hranilnih snovi, med njimi pa so tudi antioksidanti.

Med vitamini so najboljši antioksidanti beta-karoten (predhodnik vitamina A), vitamin C in vitamin E. Dnevnim potrebam boste zlahka zadostili z uživanjem raznolikega sadja in zelenjave različnih barv, zlasti rumene, oranžne, rdeče, modre in vijolične. Z vitaminom E pa so bogati še oreščki, semena, rastlinska olja in zelenjava zelene barve.

Med sadeži zasedajo vodilno mesto borovnice, jagode, maline, brusnice in robide.

V prehrani velja, da več ni zmeraj tudi bolje. Uživanje prehranskih dopolnil z visoko vsebnostjo antioksidantov je lahko celo škodljivo, saj v telesu delujejo ravno nasprotno od želenega. Potrebam po antioksidantih boste povsem zadostili z rednim uživanjem sadja, zelenjave in poudarkom na nepredelani hrani.

https://sadjevpisarni.si/

Antioksidanti – Bi jih morali jemati? 62b172d2ac69e

Antioksidanti – Bi jih morali jemati? 62b172d2ac6c8

0
    0
    Tvoj zabojček
    Vaš zabojček je prazenVrni se v trgovino
      Preračunaj poštnino