https://sadjevpisarni.si/
loader image
https://sadjevpisarni.si/
https://sadjevpisarni.si/

4 VELIKE SPREMEMBE NAŠIH NAVAD

Naše nakupovalne in prehranjevalne navade se ves čas razvijajo in spreminjajo. Običajno se to dogaja počasi, v zadnjem letu pa so se nekatere stvari spremenile zelo na hitro.

Si morda že pri sebi ali drugih družinskih članih opazil/-a kakšne spremembe v prehranjevalnih navadah? So malice bolj pogoste, se je število obiskov v trgovino zmanjšalo, se je povečala skrb za ohranjanje zdravja, je želja po tolažilni hrani večkrat prisotna? Omenjene spremembe navaja veliko število ljudi, tako mlajši kot starejši.

V nadaljevanju se bomo osredotočili na nekaj tistih najpogostejših in dodali ideje, kako le-te obrniti sebi v korist.

BOLJ POGOSTO POSEGANJE PO PRIGRIZKIH

Več je dela od doma, sedenja in dela za računalnikom, s tem pa je dan morda tudi bolj monoton, kot je bil včasih. In ker je delo od doma za nekatere postala nova rutina, so prigrizki še bolj na dosegu roke.

Na drugi strani pa k pogostejšim prigrizkom pogosto vodi tudi stres ali občutek zdolgočasenosti. V obeh situacijah si bomo raje kot kos sadja privoščili piškote, kajne?

Če pri sebi opaziš pogosto željo po nečem sladkem ali slanem, a obenem veš, da je od prejšnjega obroka minilo še premalo časa za resnično lakoto, lahko poskusiš z naslednjim trikom. Vprašaj se, kako se v tistem trenutku počutiš. To ti bo pomagalo ugotoviti, ali je resnično vzrok v lakoti ali pa je občutek neizmerne želje le posledica stresa, osamljenosti, morda zdolgočasenosti.

No, ampak prigrizkov nikakor ne smemo označiti kot nekaj slabega. Prigrizek je odličen način za zmanjšanje lakote med glavnimi obroki, pomaga povrniti energijo, koncentracijo in voljo za nadaljnje delo.

Njegova energijska vrednost naj bi bila v primerjavi z glavnimi obroki približno dvakrat manjša, hkrati pa želimo, da je njegova hranilna vrednost čim večja. Izvirajoč iz tega, ni vseeno kaj izbereš za prigrizek ali malico. Vrečko čipsa ali čokoladni rogljiček naj zamenja kos svežega sadja s kefirjem ali pest oreščkov.

Oreščki – okusna in zdrava malica na delovnem mestu.

Prigrizke načrtuj in si jih pripravi že vnaprej. Ne le, da ti bo omenjeno prihranilo nekaj časa, ampak te bo tudi lažje odvrnilo od energijsko bolj bogatih in hranilno manj ugodnih izbir.

Še nekaj nasvetov, ki ti bodo pomagali ohraniti zdravo rutino prehranjevanja med delom od doma.

 

MANJ POGOSTI, A VEČJI NAKUPI

Čeprav se je v zadnjem času število obiskov v trgovino zmanjšalo, pa so nakupi večji kot so bili včasih. Večji nakupi so pogosto tudi razlog za več odpadne hrane, zlasti tiste, ki ima krajši rok uporabnosti in se hitreje pokvari.

Kako enostavno zmanjšati količino odpadne hrane? 

Živila z daljšim rokom uporabnosti lahko brez problema kupiš v večji količini in dalj časa hraniš v hladnem in suhem prostoru, večjo pozornost pa nameni tistim, ki se hitreje pokvarijo. Tukaj imamo v mislih predvsem meso in ribe, jajca, mesne in mlečne izdelke. Pri teh upoštevaj naveden rok uporabnosti, zaupaj in zanesi pa se tudi na svoja čutila.

Da preprečiš njihovo kvar, še preden ti jih uspe pripraviti za obrok, svetujemo nakup v manjši količini – količini, za katero veš, da ti jo bo uspelo pravočasno pojesti.

Sadja in zelenjave pa sploh ne potrebuješ kupovati na zaloge. Raje si vedno svež zabojček naroči v naši spletni ponudbi in dostavili ti ga bomo že v roku 24-ih ur.

Želim svoj zabojček svežega sadja.

Nekaj dela ti pri tem olajša tudi zamrzovalnik. Sadje in zelenjavo, meso in ribe lahko kupiš že zamrznjene in jih čimprej ob prihodu iz trgovine ponovno zamrzneš. Meso in ribe lahko kupiš tudi sveže, jih enako takoj ob prihodu domov zamrzneš in na tak način podaljšaš njihov rok uporabnosti. Tako lahko storiš tudi z večjo količino zelenjave, zlasti v sezonskih mesecih.

Ali je sveže sadje in zelenjava vedno boljša izbira od zamrznjenega? 

Kar radi večkrat poudarimo in moramo še enkrat ponovili, pa je nakupovalni seznam. Pred odhodom v trgovino dobro poglej po hladilniku, omarah in shrambi, ter preveri katera živila še imaš na zalogi. Premisli, kaj bo na tvojem jedilniku v prihodnjih dneh in zapiši manjkajoča živila. Nakupovalni seznam te bo prijazno opomnil, kaj vse potrebuješ in česa zares ne smeš pozabiti.

 

VEČ KUHANJA DOMA

Zaprtje restavracij nas je prisililo, da si več obrokov pripravimo in skuhamo sami doma.

In to je naravnost odlično. Naj ti bo kuhanje v veselje, preizkusi nove jedi in se na zabaven način poveži s partnerjem/-ko in otroci. Jedi, ki jih skuhamo sami doma, so običajno bolj sveže pripravljene, vsebujejo manjšo količino soli, nasičenih maščob, na drugi strani pa vsebujejo več sestavin, ki so dober vir prehranske vlaknine, in so na splošno bolj uravnotežene. Povrhu vsega je kuhanje doma odličen način, s katerim ti lahko uspe prihraniti nekaj denarja.

Pri svojih obrokih se osredotoči na »5 na dan«. Tovrsten pristop je eden najbolj preprostih, s katerim ti bo končno uspelo pojesti zadostno količino sadja in zelenjave.

Kako enostavno pojesti 5 porcij sadja in zelenjave na dan?

V nasprotju z dietami, ki so ponavadi precej omejujoče in izključujejo številna živila, je zastavljen cilj »zaužiti 5 porcij sadja in zelenjave dnevno« naravnost odličen in pozitiven pristop za izboljšanje svojih prehranjevalnih navad.

Naj ti okusno in vedno sveže sadje in zelenjavo dostavimo kar pred tvoja vrata.

Kuhanje pa ne rabi biti zapleteno ali vzeti veliko časa. Polovico krožnika napolni z raznoliko, raznobarvno in tebi najljubšo zelenjavo, v sveži, kuhani, dušeni ali pečeni obliki. Eno četrtino krožnika napolni z živilom, ki je dober vir beljakovin, preostalo četrtino pa z živilom iz skupine ogljikovih hidratov (zaradi večje vsebnosti vlaknin, izbiraj polnozrnata žita in različne kaše). Nekaj porcij žita in zelenjave imaš lahko pripravljene že vnaprej in tadaaaaam, obrok je en dva tri gotov.  

BOLJ POGOSTO SPLETNO NAROČANJE HRANE

Do velike spremembe je prišlo na področju spletnega nakupovanja. Čeprav ti je bilo morda pred nekaj leti spletno nakupovanje tuje in/ali se ti je zdelo manj varno, pa so se časi do danes spremenili in tudi nakupovanje se vse bolj seli na splet. Kot kaže, nam ta nov pristop ustreza, saj prihrani kar nekaj časa.

Tudi mi smo se prilagodili. Ne rabiš se več odpraviti do bližnje trgovine ali tržnice za nakup svežega sadja in zelenjave, to delo sedaj namesto tebe opravi kar naša pridna ekipca. Vsak sadež ročno pregledamo in poskrbimo, da je sadje v zabojčku vedno sveže in najboljše kvalitete. A ni to super?

Kar v miru si oglej našo pestro spletno ponudbo in si svoje najljubše sadeže naroči že danes.

https://sadjevpisarni.si/
0
    0
    Tvoj zabojček
    Vaš zabojček je prazenVrni se v trgovino
      Preračunaj poštnino
      paypal-iconCreated with Sketch.
      visa-iconCreated with Sketch.
      INFORMACIJE