https://sadjevpisarni.si/
loader image
https://sadjevpisarni.si/
https://sadjevpisarni.si/

9 nasvetov za zdravo prehranjevanje med delom od doma

Kazalo

Kako se zdravo prehranjevati tudi med delom od doma

Delo od doma je mnogim popolnoma spremenilo dnevno rutino, nedvomno je vplivalo tudi na prehranjevalne navade. Če pomislite pri sebi – ali so se vaši obroki spremenili, morda več razmišljate o hrani, ali med delom od doma pogosteje posegate po prigrizkih, ste bolj ali manj produktivni? Brez plana in dobre organizacije lahko zdravo prehranjevanje med delom od doma postane pravi izziv, slabe navade pa se hitro zasidrajo in postanejo del vsakdana.

Delo iz domače pisarne zahteva več zbranosti in organiziranosti, saj mora biti delo opravljeno v danem roku, ne glede na večjo prisotnost motečih dejavnikov. Pomembno je graditi na miselnosti in zavedanju, da prehranjevalne navade neposredno vplivajo na nivo energije, produktivnost in koncentracijo med delom. Morda se ob tem sprašujete, kako popaziti še na prehrano, saj je že sama sprememba načina dela dovolj naporna. 

Naj vam pri tem pomagamo!

Prehranjevati se zdravo med delom od doma ne pomeni, da morate jesti samo tista živila, ki jih smatramo kot ‘primerna’. Poudariti želimo slabe navade, ki vam kradejo dragocen čas in energijo, v katere se je zlahka ujeti, veliko težje pa jih opustiti. Pa naj gre za uživanje prevelikih količin hrane, pomanjkanje časa za pripravo obrokov ali izbor živil, ki imajo visoko energijsko in nizko hranilno vrednost. Obenem pa ponuditi alternative, ki vam lahko pomagajo dan spet spraviti nazaj v red.

Za vas smo pripravili nekaj nasvetov, z upoštevanjem katerih se boste med delom od doma zagotovo uspeli prehranjevati bolj zdravo in bili posledično tudi bolj produktivni.

NAČRTUJTE OBROKE

Ob koncu dneva ali pa že konec tedna razmislite kaj boste jedli naslednji dan oziroma v naslednjih nekaj dneh. Morda bo na začetku malce nenavadno, a verjemite, da vam bo prihranilo veliko časa. Načrtovani obroki bodo prehransko bolj uravnoteženi, prav tako boste imeli pri roki vse potrebne sestavine, saj boste že vnaprej točno vedeli kaj potrebujete za pripravo.

KLJUČNO JE NAKUPOVANJE

Stvar je lahko zelo preprosta. Če v hladilniku ali shrambi ne boste imeli nezdravih prigrizkov, gore sladkarij ali zamrznjenih pic, se jim boste tudi veliko lažje izognili. Pred odhodom v trgovino razmislite kaj boste kuhali v naslednjih dneh, dobro poglejte po shrambi in napišite seznam. Nakupovalni voziček najprej založite s svežim sadjem, zelenjavo in živili, ki so zapisane na listku. Izognite se polic s sladkarijami, slanimi prigrizki in druge »junk« hrane. Če že, se omejite na eno jed ali živilo, ki vas sem ter tja malo pocrklja. V trgovino se vedno odpravite primerno siti, saj bodo v nasprotnem primeru lačne oči nakupovale vse drugo, kot tisto kar zares potrebujete.

DOLOČITE SI ČAS OBROKOV

Se kdaj zalotite, da avtomatsko vstanete, odidete v kuhinjo in si vzamete nekaj iz hladilnika, čeprav potrebujete le par minut odmora? Odlično, če si privoščite kozarec vode, vendar se poskusite izogniti prepogostemu poseganju po (nezdravih) prigrizkih. Zaradi spremenjenega načina dela, se je verjetno spremenil tudi čas za obroke. Razmislite o delu, ki ga morate opraviti na tisti dan in vmes poiščite časovni termin, ko boste zapustili pisalno mizo in si vzeli čas za kosilo. Presenečeni boste, kakšen vpliv bo imelo na vaše razpoloženje in kako se bo izboljšala koncentracija, ko se boste veselili zasluženega odmora. Vmesni nekaj minutni predah pa namesto brskanja po hladilniku, raje izkoristite za domača opravila. Na primer zložite posodo iz pomivalnega stroja, obesite perilo, zalijte rože, posteljite posteljo ali peljite hišnega ljubljenčka na kratek sprehod. Ne le, da boste veseli, ker bo nekaj hišnih opravil že narejenih, tako se boste tudi malo razgibali in pripravili za nadaljnje delo iz domače pisarne.

SESTAVITE SVOJ KROŽNIK

Ni vam potrebno šteti kalorij, raje se osredotočite s čim in v kakšni količini boste napolnili vaš krožnik. Idealno sestavljen naj bi izgledal nekako takole: ½ naj bo zelenjave – kuhane, sveže in/ ali pečene, čimbolj raznolika in raznobarvna; ¼ naj predstavlja kakovosten vir beljakovin; preostalo ¼ pa živilo iz skupine ogljikovih hidratov (izberite polnozrnato, saj vas bo zaradi višje vsebnosti vlaknin nasitilo za dalj časa).

SKUHAJTE ŽE ZA VNAPREJ

Prišli bodo dnevi, ko vam bo zmanjkalo časa za kuhanje ali pa preprosto ne boste razpoloženi. V takih primerih si lahko precej olajšate delo, če si obrok ali del obroka pripravite že vnaprej. Na primer, skuhajte ekstra porcijo riža ali kaše, popecite nekaj dodatnih kosov piščanca ali filejev lososa, narežite in prepražite zelenjavo, nato pa dobro zaprite v nepredušno posodo in shranite v hladilnik za naslednji dan ali naslednjih nekaj dni.

PRIPRAVITE SI (ZDRAVE) PRIGRIZKE

Kako pomembno je časovno načrtovanje glavnih obrokov smo že omenili, a vsi dobro vemo, kako en hiter prigrizek lahko spet povrne energijo in fokus za delo. Že vnaprej načrtovani in pripravljeni prigrizki ne bodo le prihranili nekaj časa, ampak vas bodo tudi lažje odvrnili od prehransko manj zaželjenih izbir. Nekaj hitrih idej lahko najdete tukaj.

IZOGIBAJTE SE GAZIRANIM IN SLADKANIM PIJAČAM

»Ah, saj to pa že vem«, ste morda pomislili, ko ste prebrali 7. točko. Ampak mislimo čisto zares. Gazirane in sladke pijače vas ne bodo prav nič nasitile, prej nasprotno, obenem pa boste popili kar konkretno količino kalorij. Med delom pijte čimveč navadne vode ali radenske, za popestritev si lahko sami pripravite vodo z okusom, limonado, topel čaj ali pa domač ledeni čaj. V jutranjem in dopoldanskem času je tudi pravi čaj (zeleni ali črni) in kava (ki naj bo brez dodanega sladkorja in/ ali smetane) dobra in primerna izbira za ohranjanje hidracije, poleg tega pa poskrbijo za dodaten »boost« energije.

IZOGIBAJTE SE NAROČANJU HRANE NA DOM

Obrok iz bližnje menze je v resnici lahko precej bolj nezdrav, kot si mislite. Če delate od doma, si medtem ko bi čakali na dostavo hrane, lahko obrok enostavno in hitro pripravite že sami. Dodaten bonus je, da bo vaš obrok bolj kvaliteten, točno boste vedeli kako in iz česa je pripravljen, in še cenejši bo. Obisk priljubljene restavracije pa raje prihranite za posebno priložnost za vas in vaše najdražje.

OSTANITE KREATIVNI

Pogosteje kot boste kuhali sami, hitreje se lahko zgodi, da vam bo zmanjkalo idej za naslednji obrok. Navdih poiščite pri drugih kuharjih, strokovnjakih za prehrano, pobrskajte po kuharski knjigi in internetnih straneh, povprašajte sosedo ali prijateljico in zagotovo boste našli številne nove, okusne, zdrave in hitre recepte. Vključite partnerja in otroke – naj vam pomagajo tako pri iskanju idej, kot tudi sami pripravi obroka in skupaj preživite prijeten čas v kuhinji.

Zgornji napotki vam bodo brez dvoma olajšali vsakdanjo rutino, prihranili nekaj časa, izboljšali prehranjevalne navade in verjemite na besedo – bolj boste tudi energični, osredotočeni na delo in produktivni, delo od doma pa bo postalo prijetnejše in bolj zabavno.


Že pripravljeno hrano lahko hranite v hladilniku 3 do 4 dni. Kuhane žitarice in stročnice tudi kakšen dan več, meso in ribe pa zaužijte v največ 2 do 3 dneh. V primeru, da podvomite o varnosti že kuhane hrane – če se je spremenil izgled ali zaznate neprijeten vonj, pa je ne uživajte in preventivno raje zavržite.

Še nekaj preprostih idej za hiter prigrizek med delom: grški jogurt z jagodičevjem, narezano korenje in humus, jabolko z arašidovim maslom, paradižnik z mocarelo, pretlačen avokado s tuno in krekerji, skuta z banano in cimetom, smoothie, tortilja z lososom in zelenjavo, trdo kuhano jajce, domači energijski piškotki ...

Za pripravo potrebujete 1 banano, 2 žlici ovsenih kosmičev, cimet in žličko arašidovega masla. Banano pretlačite in jo zmešajte z ostalimi sestavinami. Oblikujte majhne kroglice in jih pecite 10-15 minut v pečici ogreti na 180° C.

https://sadjevpisarni.si/
0
    0
    Tvoj zabojček
    Vaš zabojček je prazenVrni se v trgovino
      Preračunaj poštnino
      paypal-iconCreated with Sketch.
      visa-iconCreated with Sketch.
      INFORMACIJE