ZDRAVJE NA DELOVNEM MESTU

Nekoč pred davnimi časi … Ne, seveda ne. Vse skupaj se je začelo le nekaj let nazaj. Nekako v času, ko so podjetja prepoznala, kako zelo sta povezana zdravje in uspeh.

PROMOCIJA ZDRAVJA

Kakšni modri, izkušeni ljudje bi rekli: “Ja, v starih časih ni bilo tako.” Res je! Promocija zdravja na delovnem mestu je močno napredovala šele v zadnjem času. Ustvarile so se razmere, ki nikakor niso primerljive s pogoji, v katerih so nekoč delale starejše generacije …
Vendar še vedno ni vse rožnato. Še vedno obstajajo delovna mesta in službe, kjer so okoliščine neznosne. A osredotočimo se danes na podjetja, ki so prepoznala, kaj je pomembno in naredila nekaj korakov v pravo smer. Marsikomu je pri tem pomagalo sadjevpisarni.si/! Kakopak, saj to je naše poslanstvo. 😀

KAJ JE PROMOCIJA ZDRAVJA NA DELOVNEM MESTU?

Tu gre za predvsem za aktivno podporo delodajalcev pri izboljšanju splošnega zdravja in dobrega počutja zaposlenih. Na pobudo vodstva in preko tesnega sodelovanja s kolektivom se razvija proces, ki vsem vpletenim pomaga povečati kontrolo nad lastnim zdravjem. Posledično se tako zviša kvaliteta življenja.

Že mogoče, da se na prvi pogled zdi cilj praktično nemogoč. Vendar se da. O, ja!😊 Stanje fizičnega, duševnega in socialnega blagostanja resnično ni tako nedosegljivo, kot se sliši. Vse se začne z zdravjem in s tem, kako znamo prepoznati svoje potrebe in jih kar najbolj uresničiti glede na svoje okolje in zmožnosti.

SE MORDA VPRAŠAŠ, KAKO?

Tako, da upoštevamo zmagovalno kombinacijo teh alinej …
  • – Izboljšanje organizacije dela in delovnega okolja.
  • – Aktivno udeleževanje vseh zaposlenih pri organiziranih dejavnosti ter pomoč pri odločitvah in izvedbi.
  • – Spodbujanje osebnega razvoja zaposlenih.
  • – Omogočanje izbire zdravega načina življenja.
  • – Vključevanje pomembnosti zdravja v vse odločitve in strategije podjetja.

Vsi ti lepi načrti pa lahko hitro padejo v vodo, če nismo pozorni na nekaj ključnih točk.

O vsem, kar se v podjetju dogaja, je potrebno redno obveščati svoje zaposlene preko različnih načinov komunikacije in jih kar najbolje motivirati za sodelovanje.

Najpogostejše napake pri promociji zdravja na delovnem mestu so namreč pomanjkanje človeških ali finančnih virov. To, da kolektiv o dogajanju ni bil pravočasno obveščen. Ali pa dejstvo, da se izvaja preveč programov hkrati.

Zelo pogosto pa se tudi zgodi, da si že v začetku, pri načrtovanju določimo nerealne roke, ki jih zaradi pomanjkanja sredstev ali izkušenj ne moremo doseči. Podjetje si zastavi prevelike cilje, ki so po možnosti še premalo razdelani in izoblikovani … Zato se hitro pripeti, da nihče točno ne ve, kakšna je naslednja poteza.

Dejstvo je, da je za izvajanje takega programa, poleg vse preostalih obveznosti, potrebnih nekaj izkušenj. Ali dober načrt. Ali pomoč. Ali zavedanje, da so nekateri cilj na kratek rok resnično prevelik zalogaj.

Kje naj torej začnemo?

To bo super!

Nekaj idej, ki obsegajo različna področja zdravja smo zbrali tukaj … Mnoge med njimi so že uveljavljene prakse pri številnih podjetjih.

– karte za fitnes ali kakšno drugo organizirano vadbo

organizirana meditacija

– možnost izbire zdrave prehrane

predlogi jedilnikov; kratka zbirka enostavnih, zdravih receptov

nakup kvalitetnih sedežev ali miz za delo stoje

nakup dodatkov in pripomočkov, ki olajšajo delo in sedenje za računalnikom

kratki članki, nasveti, kako poskrbeti za vsakdanje nadloge, kot so npr. bolečine v zapestju, v predelu križa, v vratu …

Za več zamisli klikni na tale blog zapis … Ali pa tale.

Če pa se še nekoliko poglobimo na različne stopnje organizacije dela v podjetju, potem velja razmisliti o teh predlogih.

ZDRAVJE NA DELOVNEM MESTU KOT SE TIČE ...

Če ima podjetje možnost, je izjemnega pomena, da vodstvo razmisli o uvedbi gibljivega delovnega časa in prilagodljivih delovnih mest. Morda se lahko uvede tudi takšne organizacijske ukrepe za priskrbo delovnih mest, ki omogočajo delo na daljavo oziroma od doma. 

K boljšemu vzdušju, povezanosti in produktivnosti močno pripomore urejeno in vzpodbudno delovno okolje. Predvsem pa prijetni skupni, družabni prostori. Tule smo se posvetili vabljivi pisarniški kuhinji.

Morda bo vsem prijal kakšen skupen izlet, športni tečaj ali organiziran dogodek. Nekaj čim bolj sproščujočega. In če je le mogoče, tudi nekaj takega, kar vas bo povezalo kot ekipo in vsakega posameznika navdihnilo ali mu dalo novega zagona, idej.

A se to sploh splača?

O tem ni debate. Zagotovo se splača.

Razumemo skrb, da lahko vse to postane samo en velik glavobol in strošek … Vendar ne smemo pozabiti, da začetne spremembe ne potrebujejo veliko vložka.

Dober začetek promocije zdravja na delovnem mestu je, da imajo zaposleni na voljo zdravo malico. Poleg že očitnih prednostih, ki jih prinese možnost izbire pri prehrani, je tu še veliko drugih pozitivnih posledic, na katere morda nismo prej niti pomislili. Sadje in zdravi, okusni prigrizki tako postanejo enostaven, a zelo trden temelj, na katerem se gradi močan kolektiv.

… ampak to res ne pomaga …

Hm … Tudi ta ugovor je kar pogost. In na nek način se strinjamo.

Programa promocije zdravja res ni smiselno izvajati, če pri tem ne sodelujejo vsi, delodajalci in zaposleni. Seveda je pri tem treba ves čas vzpostavljati odnose in okolje, ki so varni v vseh pomenih besede. Promocija zdravja bo takšno stanje nadgradila in pomagala preprečiti vse dejavnike, s katerimi bi tvegali, da bi se naša delovna dinamika porušila in bi tako na kakršenkoli način ogrozili delovanje kolektiva ali posameznika.

Promocija zdravja na delovnem mestu je torej uspešna le, če je jo zavestno in dolgotrajno vključimo v vse aspekte našega službenega življenja. In takrat se nam ves vložen trud, čas in načrtovanje še kako bogato obrestujejo.

Kdo pa je tu glavni?

Promocija zdravja na delovnem mestu je odgovornost delodajalca. Življenjski slog, ki je pravzaprav produkt izbire, razpoložljivega znanja, sposobnosti, priložnosti … pa je odgovornost vsakega posameznika. Odločitve sprejema vsak zaposleni sam, njegovo delovno mesto pa naj ga kar najbolj vzpodbuja k temu, da izbira tiste najbolj modre in zdrave možnosti.

In kako ustvariti tako delovno mesto?!

NAČRT ZA PROMOCIJO ZDRAVJA NA DELOVNEM MESTU

Ja, dobro vprašanje … Kako to sploh izpeljati?

Zgoraj smo našteli kar veliko ovir pri izpeljavi. Poleg tega pa imaš najbrž tudi ti goro obveznosti in tale promocija zdravja hitro postane ena velika skrb. Lahko se tudi zgodi, da vodstvo začne odlašati, ker enostavno ne ve, kako se zadeve lotiti.

Verjamemo, da hočeš to dobro opraviti in da svojemu kolektivu želiš le najboljše. V sadjevpisarni.si/ se zavedamo, da tole ni enostaven zalogaj in bi ti radi stali ob strani pri tako pomembnem projektu. Zato smo z družbo strokovnjakov zate pripravili celoten načrt promocije zdravja pri delu, ki pa je popolnoma prilagodljiv željam in potrebam tvojega podjetja. To je to!

Če želiš še danes v svoj nabiralnik prejeti natančen, fleksibilen in učinkovit načrt promocije zdravja, potem 👉 klikni na tole povezavo!

Vsi v sadjevpisarni.si/ navijamo zate in za tvojo ekipo! 💪

Ja, talamo jih, kot vroče žemljice, z razliko, da je ta vzorec brezplačen :)..

Dostava po vsej Sloveniji

Brezplačna dostava v Ljubljani nad 39€

Enostavna zamenjava izdelka

100% garancija na zadovoljstvu

100% VAREN NAKUP

PayPal / MasterCard / Visa