https://sadjevpisarni.si/
https://sadjevpisarni.si/
https://sadjevpisarni.si/

ZDRAVJE NA DELOVNEM MESTU

Nekoč pred davnimi časi … Ne, seveda ne. Vse skupaj se je začelo le nekaj let nazaj. Nekako v času, ko so podjetja prepoznala, kako zelo sta povezana zdravje in uspeh.

PROMOCIJA ZDRAVJA

Kakšni modri, izkušeni ljudje bi rekli: “Ja, v starih časih ni bilo tako.” Res je! Promocija zdravja na delovnem mestu je močno napredovala šele v zadnjem času. Ustvarile so se razmere, ki nikakor niso primerljive s pogoji, v katerih so nekoč delale starejše generacije …
Vendar še vedno ni vse rožnato. Še vedno obstajajo delovna mesta in službe, kjer so okoliščine neznosne. A osredotočimo se danes na podjetja, ki so prepoznala, kaj je pomembno in naredila nekaj korakov v pravo smer. Marsikomu je pri tem pomagalo Sadjevpisarni.si! Kakopak, saj to je naše poslanstvo. 😀

KAJ JE PROMOCIJA ZDRAVJA NA DELOVNEM MESTU?

Tu gre za predvsem za aktivno podporo delodajalcev pri izboljšanju splošnega zdravja in dobrega počutja zaposlenih. Na pobudo vodstva in preko tesnega sodelovanja s kolektivom se razvija proces, ki vsem vpletenim pomaga povečati kontrolo nad lastnim zdravjem. Posledično se tako zviša kvaliteta življenja.

Že mogoče, da se na prvi pogled zdi cilj praktično nemogoč. Vendar se da. O, ja!😊 Stanje fizičnega, duševnega in socialnega blagostanja resnično ni tako nedosegljivo, kot se sliši. Vse se začne z zdravjem in s tem, kako znamo prepoznati svoje potrebe in jih kar najbolj uresničiti glede na svoje okolje in zmožnosti.

SE MORDA VPRAŠAŠ, KAKO?

Tako, da upoštevamo zmagovalno kombinacijo teh alinej …
  • – Izboljšanje organizacije dela in delovnega okolja.
  • – Aktivno udeleževanje vseh zaposlenih pri organiziranih dejavnosti ter pomoč pri odločitvah in izvedbi.
  • – Spodbujanje osebnega razvoja zaposlenih.
  • – Omogočanje izbire zdravega načina življenja.
  • – Vključevanje pomembnosti zdravja v vse odločitve in strategije podjetja.

Vsi ti lepi načrti pa lahko hitro padejo v vodo, če nismo pozorni na nekaj ključnih točk.

O vsem, kar se v podjetju dogaja, je potrebno redno obveščati svoje zaposlene preko različnih načinov komunikacije in jih kar najbolje motivirati za sodelovanje.

Najpogostejše napake pri promociji zdravja na delovnem mestu so namreč pomanjkanje človeških ali finančnih virov. To, da kolektiv o dogajanju ni bil pravočasno obveščen. Ali pa dejstvo, da se izvaja preveč programov hkrati.

Zelo pogosto pa se tudi zgodi, da si že v začetku, pri načrtovanju določimo nerealne roke, ki jih zaradi pomanjkanja sredstev ali izkušenj ne moremo doseči. Podjetje si zastavi prevelike cilje, ki so po možnosti še premalo razdelani in izoblikovani … Zato se hitro pripeti, da nihče točno ne ve, kakšna je naslednja poteza.

Dejstvo je, da je za izvajanje takega programa, poleg vse preostalih obveznosti, potrebnih nekaj izkušenj. Ali dober načrt. Ali pomoč. Ali zavedanje, da so nekateri cilj na kratek rok resnično prevelik zalogaj.

Kje naj torej začnemo?

To bo super!

Nekaj idej, ki obsegajo različna področja zdravja smo zbrali tukaj … Mnoge med njimi so že uveljavljene prakse pri številnih podjetjih.

– karte za fitnes ali kakšno drugo organizirano vadbo

organizirana meditacija

– možnost izbire zdrave prehrane

predlogi jedilnikov; kratka zbirka enostavnih, zdravih receptov

nakup kvalitetnih sedežev ali miz za delo stoje

nakup dodatkov in pripomočkov, ki olajšajo delo in sedenje za računalnikom

kratki članki, nasveti, kako poskrbeti za vsakdanje nadloge, kot so npr. bolečine v zapestju, v predelu križa, v vratu …

Za več zamisli klikni na tale blog zapis … Ali pa tale.

Če pa se še nekoliko poglobimo na različne stopnje organizacije dela v podjetju, potem velja razmisliti o teh predlogih.

ZDRAVJE NA DELOVNEM MESTU KOT SE TIČE ...

Če ima podjetje možnost, je izjemnega pomena, da vodstvo razmisli o uvedbi gibljivega delovnega časa in prilagodljivih delovnih mest. Morda se lahko uvede tudi takšne organizacijske ukrepe za priskrbo delovnih mest, ki omogočajo delo na daljavo oziroma od doma. 

K boljšemu vzdušju, povezanosti in produktivnosti močno pripomore urejeno in vzpodbudno delovno okolje. Predvsem pa prijetni skupni, družabni prostori. Tule smo se posvetili vabljivi pisarniški kuhinji.

Morda bo vsem prijal kakšen skupen izlet, športni tečaj ali organiziran dogodek. Nekaj čim bolj sproščujočega. In če je le mogoče, tudi nekaj takega, kar vas bo povezalo kot ekipo in vsakega posameznika navdihnilo ali mu dalo novega zagona, idej.

A se to sploh splača?

O tem ni debate. Zagotovo se splača.

Razumemo skrb, da lahko vse to postane samo en velik glavobol in strošek … Vendar ne smemo pozabiti, da začetne spremembe ne potrebujejo veliko vložka.

Dober začetek promocije zdravja na delovnem mestu je, da imajo zaposleni na voljo zdravo malico. Poleg že očitnih prednostih, ki jih prinese možnost izbire pri prehrani, je tu še veliko drugih pozitivnih posledic, na katere morda nismo prej niti pomislili. Sadje in zdravi, okusni prigrizki tako postanejo enostaven, a zelo trden temelj, na katerem se gradi močan kolektiv.

… ampak to res ne pomaga …

Hm … Tudi ta ugovor je kar pogost. In na nek način se strinjamo.

Programa promocije zdravja res ni smiselno izvajati, če pri tem ne sodelujejo vsi, delodajalci in zaposleni. Seveda je pri tem treba ves čas vzpostavljati odnose in okolje, ki so varni v vseh pomenih besede. Promocija zdravja bo takšno stanje nadgradila in pomagala preprečiti vse dejavnike, s katerimi bi tvegali, da bi se naša delovna dinamika porušila in bi tako na kakršenkoli način ogrozili delovanje kolektiva ali posameznika.

Promocija zdravja na delovnem mestu je torej uspešna le, če je jo zavestno in dolgotrajno vključimo v vse aspekte našega službenega življenja. In takrat se nam ves vložen trud, čas in načrtovanje še kako bogato obrestujejo.

Kdo pa je tu glavni?

Promocija zdravja na delovnem mestu je odgovornost delodajalca. Življenjski slog, ki je pravzaprav produkt izbire, razpoložljivega znanja, sposobnosti, priložnosti … pa je odgovornost vsakega posameznika. Odločitve sprejema vsak zaposleni sam, njegovo delovno mesto pa naj ga kar najbolj vzpodbuja k temu, da izbira tiste najbolj modre in zdrave možnosti.

In kako ustvariti tako delovno mesto?!

NAČRT ZA PROMOCIJO ZDRAVJA NA DELOVNEM MESTU

Ja, dobro vprašanje … Kako to sploh izpeljati?

Zgoraj smo našteli kar veliko ovir pri izpeljavi. Poleg tega pa imaš najbrž tudi ti goro obveznosti in tale promocija zdravja hitro postane ena velika skrb. Lahko se tudi zgodi, da vodstvo začne odlašati, ker enostavno ne ve, kako se zadeve lotiti.

Verjamemo, da hočeš to dobro opraviti in da svojemu kolektivu želiš le najboljše. V Sadjevpisarni.si se zavedamo, da tole ni enostaven zalogaj in bi ti radi stali ob strani pri tako pomembnem projektu. Zato smo z družbo strokovnjakov zate pripravili celoten načrt promocije zdravja pri delu, ki pa je popolnoma prilagodljiv željam in potrebam tvojega podjetja. To je to!

Če želiš še danes v svoj nabiralnik prejeti natančen, fleksibilen in učinkovit načrt promocije zdravja, potem 👉 klikni na tole povezavo!

Vsi v Sadjevpisarni.si navijamo zate in za tvojo ekipo! 💪

Ja, talamo jih, kot vroče žemljice, z razliko, da je ta vzorec brezplačen :)..

0
    0
    Tvoj zabojček
    Vaš zabojček je prazenVrni se v trgovino
      Preračunaj poštnino

      Zdravje na delovnem mestu 635

      Spletna stran uporablja anonimne piškotke za spremljanje statistike in izboljšanje vaše uporabniške izkušnje. Z nadaljnim brskanjem se strinjate z uporabo. Politika zasebnosti

      POLITIKA ZASEBNOSTI

      Politika zasebnosti in varovanja osebnih podatkov velja za vse obiskovalce spletne strani sadjevpisarni.si

      Ta politika velja za uporabnika, ko prvič obišče spletno mesto in pri vseh kasnejših obiskih. Z uporabo spletnega mesta in potrditvijo obvestila o piškotkih in politike zasebnosti uporabnik potrjuje, da sprejema in se strinja z vsemi določbami te politike.

      Ta politika se lahko kadarkoli spremeni ali dopolni brez opozorila ali obvestila. Z uporabo spletnega mesta in potrditvijo obvestila o spremembi te politike uporabnik potrjuje, da se strinja s spremembami.

      Ponudnik vljudno prosi uporabnike, ki se ne strinjajo s to politiko ali njenimi spremembami ali dopolnitvami, da bodisi odklonijo obvestilo o piškotkih ali zapustijo spletno mesto in ga tudi v bodoče ne uporabljajo več.

      Ponudnik v okviru statistike obiska spletnega mesta zbira IP naslove omrežij, iz katerih so uporabniki dostopali do spletnega mesta, vendar pri tem ni mogoča identifikacija uporabnikov.

      Ponudnik na spletnem mestu uporablja piškotke (cookies), po katerih razpoznava uporabnike, vendar pa na ta način ni mogoča identifikacija uporabnikov.

      Obdelava podatkov

      Ponudnik bo zbrane podatke o uporabnikih uporabljal izključno za naslednje namene:

      - omogočanje prijave na spletnem mestu ter podeljevanje določenih pravic in omogočanje dostopa do določenih delov spletnega mesta registriranim uporabnikom / strankam;
      - statistične in marketinške analzile ter raziskave v zvezi z obiskovalci spletnega mesta; analize in raziskave lahko ponudnik pošilja oglaševalcem, vendar pri tem ne sme razkriti nobenega podatka, ki se nanaša na konkretnega uporabnika;
      Lastnik spletnega mesta se obvezuje, da pridobljenih podatkov ne bo posredoval tretjim osebam (z izjemo podatkov, ki se prenašajo preko spodnjih piškotov).

      Varovanje podatkov in čas hrambe

      Ponudnik vse podatke o uporabnikih varuje skladno s to politiko. Ponudnik redno izvaja varnostno kopiranje podatkov, poleg tega je povezava med obiskovalci in spletnim mestom šifrirana s pomočjo SSL certifikata.

      Uporabnik je seznanjen in soglaša, da lahko ponudnik podatke hrani, dokler je to nujno potrebno za dosego namena, za katerega so bili podatki zbrani, nato pa jih mora trajno izbrisati.

      Uporaba piškotkov

      – Kaj so piškotki?
      So tekstovne datoteke, ki omogočajo, da ob ponovnem obisku na spletno stran ohranite nastavitve, ki ste jih že uporabili (npr. enkratna prijava brez vnovičnega vnašanja uporabniškega imena in gesla). Piškotke uporablja večina spletnih mest. S tem stran ponuja boljšo uporabniško izkušnjo, prav tako pa s pomočjo pridobljenih statističnih podatkov, ponujamo boljšo in bolj relevantno vsebino.

      Za večjo preglednost uporabe piškotkov, ki jih potrdite, smo te zapisali v tabelo, dodali jasen namen in trajanje. Pri tem upoštevamo zakon in predpise, predvsem Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1).

      – Kaj so nujni piškotki?
      To so tisti piškotki, ki se morajo prenesti, da lahko stran pravilno deluje in da ima uporabnik čim boljšo uporabniško izkušnjo. Prvi so piškotki, ki omogočajo pravilno funkcionalnost in delovanje strani (npr. PHPSESSID). Omogočajo zagotavljanje varnosti in učinkovitost. Drugi so piškotki (npr. wordpress_HASH), ki zagotavljajo storitev, ki jo uporabniki izrecno zahtevajo, to je prijava in registracija.

      IME PIŠKOTKA NAMEN TRAJANJE
      PHPSESSID - Piškotek omogoča shranjevanje sej med posameznimi zahtevami znotraj sistema za upravljanje z vsebinami.

      Seja
      wordpress_HASH - Piškotek vsebuje podatke o avtentikaciji uporabnika, uporablja pa se v administrativnem vmesniku znotraj sistema za upravljanje z vsebinami.

      Seja
      wordpress_logged_in_HASH - Piškotek vsebuje podatke o avtentikaciji uporabnika, uporablja pa se v administrativnem vmesniku znotraj sistema za upravljanje z vsebinami.

      Seja
      WordPress_test_cookie - Piškotek služi preveranju, ali brskalnik lahko sprejme piškotke ali ne. - 1 leto

      – Piškotki, za katere potrebujemo vaše izrecno dovoljenje

      To so tisti, ki nam pomagajo, da stran posodabljamo, ponujamo relevantne in uporabne informacije ter vam omogočamo uporabo naše spletne strani v povezavi z družbenimi omrežji. Prvi so piškotki vezani na spremljanje statistike. Statistika, ki jo pridobimo, ni vezana na IP računalnika in se zbira anonimno. Z njo lahko izboljšamo vsebine na spletni strani in pridobimo statistične informacije, ki omogočajo, da spletno stran prilagodimo vašim potrebam. Statistiko uporabljamo le za lastne namene. Drugi piškotki so vezani na oglaševanje. Te zbiramo za lastno statistiko in za tretjo stran. Tretji piškotki so piškotki vezani na vtičnike družbenih omrežij, npr. Facebook Like okno.

      Ime piškotka - Opis - Trajanje - Izbira
      Piškotki za namen analiziranja prometa (Google Analytics)
      utma - Statistika ogledov spletne strani. Podatke, ki jih pridobimo, Google ne uporablja za svoje namene - 2 leti
      Če želite onemogočiti spremljanje vašega obiska preko Google Analytics, potem si namestite orodje Google Analytics Opt-out browser, ki ga lahko dobite na https://tools.google.com/dlpage/gaoptoutali pa spodaj označite, da se ne strinjate z uporabo. Vsi piškotki so v lasti podjetja Google.

      utmb - 30 minut
      utmc - Do zaprtja brskalnika
      utmz - 6 mesecev

      Piškotki vezani na vtičnike družbenih omrežij, kadar so ti uporabljeni kot sledilni piškotki
      fbm - Piškotki, uporabljeni pri Facebook Like oknu. - 2 leti
      Če ne želite, da Facebook zbira vaše piškotke, obiščite našo spletno stran, brez da ste prijavljeni na Facebook. Vsi piškotki so v lasti podjetja Facebook.
      fbsr - 5 dni

      Pravice uporabnikov

      Kljub temu, da preko podatkov, ki jih zbiramo na spletni strani, ni mogoče identificirati posameznega uporabnika, pa lahko uporabnik od ponudnika z zahtevo, ki jo pošlje na naš e-mail naslov, zahteva:
      – da mu ponudnik potrdi, ali zbira ali obdeluje podatke, ki se nanašajo na uporabnika, ter katere podatke zbira in obdeluje,
      – da ponudnik dopolni in popravi podatke, ki se nanašajo nanj,
      – da ponudnik pošlje elektronsko kopijo podatkov, ki se nanašajo na uporabnika,
      – da ponudnik trajno izbriše vse podatke, ki se nanašajo na uporabnika.

      O vsaki spremembi glede zbiranja osebnih podatkov vas bomo jasno obvestili.

      Priporočila za varovanje zasebnosti

      Priporočamo vam, da za varovanje vaše zasebnosti in osebnih podatkov poskrbite tudi sami. Vsak posameznik je dogovoren, da poskrbi za:
      – varnost uporabniškega imena in gesel, ki naj ga ustrezno hrani ter razkrije le tistim osebam, ki jim popolnoma zaupa,
      – varnost svojega elektronskega naslova,
      – ter ustrezno programsko (protivirusno) zaščito svojega računalnika oziroma drugih naprav za dostop do različnih vsebin.

      Končna določba

      Neveljavnost katerekoli določbe te politike, ne glede na razlog neveljavnosti, ne pomeni neveljavnosti te politike kot celote. V takem primeru se neveljavna določba šteje za nezapisano, ta politika pa velja naprej brez te določbe.

      Kontakt

      Naše kontaktne podatke lahko najdete na podstrani Kontakt ali na dnu naše spletne strani.

      Zapri

      paypal-iconCreated with Sketch.
      visa-iconCreated with Sketch.
      INFORMACIJE