https://sadjevpisarni.si/
https://sadjevpisarni.si/
https://sadjevpisarni.si/

PRODUKTIVNOST NA DELOVNEM MESTU

To je lastnost, vredna vse pohvale. A v sebi skriva tudi temačno stran … Izgorelost.

Produktivnost - krhka stvar

Ljudje se radi pohvalimo s svojo produktivnostjo na delovnem mestu. Z veseljem povemo, koliko dela smo že opravili, koliko projektov zaključili in koliko opravkov uredili. Odlično! Tako se dela. Bodimo produktivni! 💪

Kaj pa se zgodi, ko ta naša produktivnost zaide na kriva pota? Ko si želimo preveč in se ženemo, čeprav nam telo ali razum pravita drugače? Kako produktivnost negovati, jo vzpodbujati, da se bo razvijala v pravo smer in ne bo vodila v izgorelost?🤔 

To vprašanje je še posebej pereče, ko govorimo o službenem okolju. Tam se namreč hitro znajdemo na meji, ko nas želje po plodovitem ustvarjanju, doseganju ciljev, pahnejo čez rob.

Čiha puha, čiha puha …

Še nedolgo nazaj je prevladovalo prepričanje, da lahko posamezniki znotraj kolektiva poskrbijo za večjo produktivnost celotne ekipe. Če je oseba A zavzeta in delavna, naj bi to vodilo v večjo produktivnost osebe B. In osebe C, osebe D … in osebe X.  Gre za nekakšen domino efekt ali princip vlaka. Eden povleče ekipo in nato želi vsakdo pokazati vodstvu svoje rezultate in dokazati, da je vsaj tako produktiven kot preostali del kolektiva. Morda celo še bolj! 

Popolna strategija! 

Ali pa morda ne?

Dobra lekcija

Tale slaba praksa vlakca pa odkriva nekaj zelo dragocenega. Kaže nam namreč na izreden pomen ekipe v posameznikovem življenju. Kako ekipa vpliva na mentaliteto in dejanja zaposlenih. To lahko izkoristimo v dobro ali slabo. 

Zgornji primer temelji na negativnosti. Na tem, da nihče noče biti najšibkejši člen v ekipi, nihče noče negativno izstopati. Zato se lahko namesto iskrenega, konstruktivnega pogovora začne posluževati desktruktivnih prijemov, ki škodijo vsem vpletenim. 

Omenili pa smo še eno drugo, prijetnejšo možnost … Tisto, kjer ekipa vzpostavlja svoj medsebojni vpliv skozi pozitivo in dobro počutje. Ekipa mora postati varno okolje in ne nekakšen diktator tempa, ki mu moramo slediti na vse ali nič. Poleg tega pa je dolgoročno mnogo bolj učinkovito, če bo posameznik deloval iz svojih “notranjih vzgibov” in ne na podlagi nadzora ali kakšnega pritiska.

Na podlagi takšne strategije, ki računa na “vzpodbudo od zunaj”, se lahko hitro razvijejo negativne stranske posledice. Pri ljudeh se sicer pojavi močna želja, da bi naredili čim več. A iz napačnih razlogov. Res je, postanejo zelo delavni, vendar ne zato, da bi bil projekt čim bolje in hitro opravljen. Cilj zaposlenih postane zelo malenkosten – nočejo se pokazati v slabi luči. Kmalu se pojavi slaba volja, pogosto celo zagrenjenost, nevoščljivost, nezdravo rivalstvo. 😡

Vse to dolgoročno vodi v nezadovoljstvo in neproduktivnost kadra. V njihovo izčrpanost in morda tudi resne zdravstvene težave. Ni potrebno posebej omenjati, da prav tako trpijo odnosi – doma ali v službi. Slabo pa se piše tudi podjetju, ki začne slej kot prej nazadovati.

Napačna pravila igre

Strokovnjaki zato soglasno ugotavljajo, da pristop “čiha puha” še zdaleč ni najboljši. Ne za osebo A, t.i. lokomotivo, ki nevidno vleče ves kolektiv. Ne za druge zaposlene, za vagone, ki želijo slediti narekovanemu ritmu. Pa tudi ne za podjetje kot celoto. 

Res je, da lahko oseba v ekipi nekaj časa deluje zelo produktivno in kratkoročno v večjo produktivnost »sili« tudi preostanek kolektiva. Kot že vemo, ima pri tem pomembno vlogo timski duh. Občutek, da je ekipa skupaj nekaj naredila, da je posameznik kot del ekipe premagal ovire ali opravil delo, je zelo navdihujoč in ima močno sposobnost, da kolektiv žene naprej. 

Problem pa se pojavi, ko lokomotiva pregori. Ko ji zmanjka zagona in ko nihče drug ne premore več energije ali zavzetosti, da bi prevzel njeno mesto. Ali ko vsi vagoni enostavno obstanejo. V tistem trenutku so zaposleni dosegli svojo mejo. In s tem podjetje. Ki bo plačalo za tak način dela. In bo potrebovalo veliko časa, da se spet postavi nazaj v tirnice. Ne, ne več v tirnice. 

Podjetje se mora postaviti na noge.

Na zdrave, močne noge vsakega zaposlenega posameznika.

Potreba po spremembi

Na srečo smo opazili, da se stvari ponekod obračajo … Vedno več vodij podjetij se zaveda, da je korelacija med zdravjem, zadovoljstvom zaposlenih in uspešnostjo podjetja veliko večja, kot so sprva predvidevali. 

Spoznali so, da zdravo poslovno okolje v podjetje prinaša številne prednosti. Ena izmed njih je zagotovo kreativnost kolektiva, kar je močno povezano s sproščenim vzdušjem med delom. Vzporedno s tem pa se raste tudi produktivnost zaposlenih in posledično produktivnost samega podjetja. Prav zato se pozornost, namenjena zdravju pri delu, postopoma zelo povečuje.

Dobra praksa in celovita skrb za zdravje kolektiva hitro pokažeta rezultate. Ne zagotovimo si le dobrega ugleda v poslovnem svetu, poskoka v produktivnosti in zadovoljnih zaposlenih … Gre tudi zato, da ta skrb posredno močno vpliva na širši krog ljudi, na velik del družbe. Lahko rekli, da tako ustvarjamo boljši jutri. 

In kjer se to dogaja, tam je Sadjevpisarni.si zraven! 😀

Barčica po morju plava ...

Namesto vlaka si zato raje izberimo drugo prevozno sredstvo … Samo za namen tega bloga, seveda. 😊

Podjetje si raje predstavljajmo kot barko, ladjo, vse zaposlene pa kot posadko. Dobro utečeno in zanesljivo posadko, v kateri ima vsak svojo nalogo. Vsak se zaveda svoje naloge in dolžnosti, a ve, da ga pri vsem tem podpira ekipa in, seveda, njegovi delodajalci (kapitan😉). Ve, da mora dati vse od sebe, da bodo varno prišli do cilja. A si zna vzeti tudi čas za zase, za svoje dobro počutje. Razume namreč, da bodo tako vsi skupaj še močnejši in produktivnejši. Zaveda se, da lahko zaupa drugim, da mu bodo priskočili na pomoč in da bo ladja še naprej mirno plula, ne glede na vse.

Kako torej poskrbimo za zdravje?

Naš prvi vtis o tem, kako večina podjetij poskrbi za zdravje zaposlenih, bi bil najbrž napačen. Velik delež podjetij sicer meni, da je to področje pri njih dobro urejeno, a žal to pogosto ne drži.

Brez dodatnega stresa

Samo zato, ker podjetje redno spremlja zdravje svojih zaposlenih s pomočjo obveznih zdravstvenih pregledov, za zdravje še nikakor ni poskrbljeno. Pogosto se zgodi, da nekateri na vodilnih položajih ali pa tudi sami zaposleni že standardne prakse za ohranjanje zdravja jemljejo kot prisilo. Zdravje na delovnem mestu, ki bi moralo poskrbeti za dobro počutje zaposlenih, se tako lahko kaj hitro obrne v še več stresa, ki pa si ga nihče ne želi. 

Zato predlagamo, da si ne zadajamo velikih ciljev že na samem začetku. Kot vedno so tudi tu najbolj učinkoviti majhni, a dosledni koraki.

 

Dovolj je, da podjetje uporabi nekaj zelo preprostih metod:

  •  -zdrava prehrana,
  •  -omogočeno gibanje (lahko v obliki aktivnih odmorov, sestankov, pa vse do skupnih športnih aktivnosti),
  •  -skrb za psihično zdravje zaposlenih.

 -Še več si lahko preberete v tem blogu.

Naj obrodi sadove!

Seveda je najbolj pomembno, da zna podjetje svojim zaposlenim prisluhniti. Tako jim lahko približa promocijo zdravja, svoj model, hkrati pa tudi upošteva njihove predloge in želje.

Dve metodi

Ena izmed idej, ki se je v zadnjem času precej razširila, je telefonska linija za zagotavljanje zdravja na delovnem mestu. Preko nje lahko zaposleni poročajo o svojih težavah, predlogih, morda skrbeh. S tem lahko na dokaj enostaven način poskrbimo, da zaposleni z lažjim srcem prihajajo na delo. Ker se čutijo upoštevane, je na delovnem mestu čutiti več veselja in pozitivne energije. 

Še ena metoda, ki postaja vse bolj priljubljena, je t.i. »obrazec zdravja«. Gre za obrazec, pri katerem zaposleni odgovarja na vprašanja, ki so povezana z delovnim mestom. Preko tega se nato poskuša določiti, kakšno mero stresa naš zaposleni doživlja med opravljanjem svojega dela. 

Nekaj več

Priporočljivo je, da izpolnjevanju obrazca zdravja sledijo intervjuji z vsakim zaposlenim ali pa morda skupna izobraževanja o tem, kako na delovnem mestu prenašati in obvladovati stres. Nikakor ne bo škodilo, če se pogovorimo tudi o samopodobi, morda alkoholu ali zdravi prehrani. Veliko je seveda odvisno od tega, kaj nam zaposleni povedo s pomočjo prej omenjenih obrazcev. 

A za resnično plodovito delo in za cvetoče, produktivno podjetje je potrebno nekaj več. Nujno potrebno je slediti zaposlenim in jim prisluhniti. Jih vzpodbujati ter jim omogočiti dodaten razvoj. Predvsem pa poskrbeti, da se ekipa zaveda, da jo cenimo.

0
    0
    Vaš zabojček
    Vaš zabojček je prazenVrni se v trgovino

      Spletna stran uporablja anonimne piškotke za spremljanje statistike in izboljšanje vaše uporabniške izkušnje. Z nadaljnim brskanjem se strinjate z uporabo. Politika zasebnosti

      POLITIKA ZASEBNOSTI

      Politika zasebnosti in varovanja osebnih podatkov velja za vse obiskovalce spletne strani sadjevpisarni.si

      Ta politika velja za uporabnika, ko prvič obišče spletno mesto in pri vseh kasnejših obiskih. Z uporabo spletnega mesta in potrditvijo obvestila o piškotkih in politike zasebnosti uporabnik potrjuje, da sprejema in se strinja z vsemi določbami te politike.

      Ta politika se lahko kadarkoli spremeni ali dopolni brez opozorila ali obvestila. Z uporabo spletnega mesta in potrditvijo obvestila o spremembi te politike uporabnik potrjuje, da se strinja s spremembami.

      Ponudnik vljudno prosi uporabnike, ki se ne strinjajo s to politiko ali njenimi spremembami ali dopolnitvami, da bodisi odklonijo obvestilo o piškotkih ali zapustijo spletno mesto in ga tudi v bodoče ne uporabljajo več.

      Ponudnik v okviru statistike obiska spletnega mesta zbira IP naslove omrežij, iz katerih so uporabniki dostopali do spletnega mesta, vendar pri tem ni mogoča identifikacija uporabnikov.

      Ponudnik na spletnem mestu uporablja piškotke (cookies), po katerih razpoznava uporabnike, vendar pa na ta način ni mogoča identifikacija uporabnikov.

      Obdelava podatkov

      Ponudnik bo zbrane podatke o uporabnikih uporabljal izključno za naslednje namene:

      - omogočanje prijave na spletnem mestu ter podeljevanje določenih pravic in omogočanje dostopa do določenih delov spletnega mesta registriranim uporabnikom / strankam;
      - statistične in marketinške analzile ter raziskave v zvezi z obiskovalci spletnega mesta; analize in raziskave lahko ponudnik pošilja oglaševalcem, vendar pri tem ne sme razkriti nobenega podatka, ki se nanaša na konkretnega uporabnika;
      Lastnik spletnega mesta se obvezuje, da pridobljenih podatkov ne bo posredoval tretjim osebam (z izjemo podatkov, ki se prenašajo preko spodnjih piškotov).

      Varovanje podatkov in čas hrambe

      Ponudnik vse podatke o uporabnikih varuje skladno s to politiko. Ponudnik redno izvaja varnostno kopiranje podatkov, poleg tega je povezava med obiskovalci in spletnim mestom šifrirana s pomočjo SSL certifikata.

      Uporabnik je seznanjen in soglaša, da lahko ponudnik podatke hrani, dokler je to nujno potrebno za dosego namena, za katerega so bili podatki zbrani, nato pa jih mora trajno izbrisati.

      Uporaba piškotkov

      – Kaj so piškotki?
      So tekstovne datoteke, ki omogočajo, da ob ponovnem obisku na spletno stran ohranite nastavitve, ki ste jih že uporabili (npr. enkratna prijava brez vnovičnega vnašanja uporabniškega imena in gesla). Piškotke uporablja večina spletnih mest. S tem stran ponuja boljšo uporabniško izkušnjo, prav tako pa s pomočjo pridobljenih statističnih podatkov, ponujamo boljšo in bolj relevantno vsebino.

      Za večjo preglednost uporabe piškotkov, ki jih potrdite, smo te zapisali v tabelo, dodali jasen namen in trajanje. Pri tem upoštevamo zakon in predpise, predvsem Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1).

      – Kaj so nujni piškotki?
      To so tisti piškotki, ki se morajo prenesti, da lahko stran pravilno deluje in da ima uporabnik čim boljšo uporabniško izkušnjo. Prvi so piškotki, ki omogočajo pravilno funkcionalnost in delovanje strani (npr. PHPSESSID). Omogočajo zagotavljanje varnosti in učinkovitost. Drugi so piškotki (npr. wordpress_HASH), ki zagotavljajo storitev, ki jo uporabniki izrecno zahtevajo, to je prijava in registracija.

      IME PIŠKOTKA NAMEN TRAJANJE
      PHPSESSID - Piškotek omogoča shranjevanje sej med posameznimi zahtevami znotraj sistema za upravljanje z vsebinami.

      Seja
      wordpress_HASH - Piškotek vsebuje podatke o avtentikaciji uporabnika, uporablja pa se v administrativnem vmesniku znotraj sistema za upravljanje z vsebinami.

      Seja
      wordpress_logged_in_HASH - Piškotek vsebuje podatke o avtentikaciji uporabnika, uporablja pa se v administrativnem vmesniku znotraj sistema za upravljanje z vsebinami.

      Seja
      WordPress_test_cookie - Piškotek služi preveranju, ali brskalnik lahko sprejme piškotke ali ne. - 1 leto

      – Piškotki, za katere potrebujemo vaše izrecno dovoljenje

      To so tisti, ki nam pomagajo, da stran posodabljamo, ponujamo relevantne in uporabne informacije ter vam omogočamo uporabo naše spletne strani v povezavi z družbenimi omrežji. Prvi so piškotki vezani na spremljanje statistike. Statistika, ki jo pridobimo, ni vezana na IP računalnika in se zbira anonimno. Z njo lahko izboljšamo vsebine na spletni strani in pridobimo statistične informacije, ki omogočajo, da spletno stran prilagodimo vašim potrebam. Statistiko uporabljamo le za lastne namene. Drugi piškotki so vezani na oglaševanje. Te zbiramo za lastno statistiko in za tretjo stran. Tretji piškotki so piškotki vezani na vtičnike družbenih omrežij, npr. Facebook Like okno.

      Ime piškotka - Opis - Trajanje - Izbira
      Piškotki za namen analiziranja prometa (Google Analytics)
      utma - Statistika ogledov spletne strani. Podatke, ki jih pridobimo, Google ne uporablja za svoje namene - 2 leti
      Če želite onemogočiti spremljanje vašega obiska preko Google Analytics, potem si namestite orodje Google Analytics Opt-out browser, ki ga lahko dobite na https://tools.google.com/dlpage/gaoptoutali pa spodaj označite, da se ne strinjate z uporabo. Vsi piškotki so v lasti podjetja Google.

      utmb - 30 minut
      utmc - Do zaprtja brskalnika
      utmz - 6 mesecev

      Piškotki vezani na vtičnike družbenih omrežij, kadar so ti uporabljeni kot sledilni piškotki
      fbm - Piškotki, uporabljeni pri Facebook Like oknu. - 2 leti
      Če ne želite, da Facebook zbira vaše piškotke, obiščite našo spletno stran, brez da ste prijavljeni na Facebook. Vsi piškotki so v lasti podjetja Facebook.
      fbsr - 5 dni

      Pravice uporabnikov

      Kljub temu, da preko podatkov, ki jih zbiramo na spletni strani, ni mogoče identificirati posameznega uporabnika, pa lahko uporabnik od ponudnika z zahtevo, ki jo pošlje na naš e-mail naslov, zahteva:
      – da mu ponudnik potrdi, ali zbira ali obdeluje podatke, ki se nanašajo na uporabnika, ter katere podatke zbira in obdeluje,
      – da ponudnik dopolni in popravi podatke, ki se nanašajo nanj,
      – da ponudnik pošlje elektronsko kopijo podatkov, ki se nanašajo na uporabnika,
      – da ponudnik trajno izbriše vse podatke, ki se nanašajo na uporabnika.

      O vsaki spremembi glede zbiranja osebnih podatkov vas bomo jasno obvestili.

      Priporočila za varovanje zasebnosti

      Priporočamo vam, da za varovanje vaše zasebnosti in osebnih podatkov poskrbite tudi sami. Vsak posameznik je dogovoren, da poskrbi za:
      – varnost uporabniškega imena in gesel, ki naj ga ustrezno hrani ter razkrije le tistim osebam, ki jim popolnoma zaupa,
      – varnost svojega elektronskega naslova,
      – ter ustrezno programsko (protivirusno) zaščito svojega računalnika oziroma drugih naprav za dostop do različnih vsebin.

      Končna določba

      Neveljavnost katerekoli določbe te politike, ne glede na razlog neveljavnosti, ne pomeni neveljavnosti te politike kot celote. V takem primeru se neveljavna določba šteje za nezapisano, ta politika pa velja naprej brez te določbe.

      Kontakt

      Naše kontaktne podatke lahko najdete na podstrani Kontakt ali na dnu naše spletne strani.

      Zapri

      paypal-iconCreated with Sketch.
      visa-iconCreated with Sketch.
      INFORMACIJE