https://sadjevpisarni.si/
https://sadjevpisarni.si/

POMEN ZDRAVE PRODUKTIVNOSTI NA DELOVNEM MESTU

Ali so vaši zaposleni na delovnem mestu produktivni tako, da bo njihova produktivnost trajala dalj časa ali njihova trenutna produktivnost vodi v izgorelost?

V zadnjem času vse več vodilnih v podjetjih opaža, da je korelacija med zdravjem in zadovoljstvom zaposlenih ter uspešnostjo podjetja, veliko večja, kot so sprva predvidevali. Zdravo poslovno okolje, ki vzpodbuja kreativnost, bo v podjetje prineslo številne prednosti. Ena izmed največjih prednosti bo vsekakor večja produktivnost zaposlenih v podjetju in s tem večja produktivnost podjetja samega.  Prav zato se veliko podjetji vse bolj osredotoča na zdravje pri delu.

V preteklosti je kar nekaj časa vladalo prepričanje, da lahko posamezniki v kolektivu poskrbijo za večjo produktivnost celotne ekipe, promocija zdravja na delovnem mestu pa tako ni zelo pomembna. Če je oseba A relativno produktivna, naj bi to vodilo v večjo produktivnost osebe B, saj bo ta želela pokazati svoje rezultate vodstvu in dokazati, da je vsaj tako produktivna, kot ostanek kolektiva – morda še bolj… toliko bolje – ali pa tudi ne?

Strokovnjaki v zadnjem času ugotavljajo, da zgoraj opisani pristop še zdaleč ni najboljši – ne za zaposlene, pa tudi ne za podjetje kot celoto. Res je, da lahko oseba v ekipi nekaj časa deluje zelo produktivno in kratkoročno v večjo produktivnost »sili« tudi preostanek kolektiva. Morda je za to kriv tudi »team spirit«, kjer »naredil sem veliko« pomeni največ. Vendar kaj kmalu naletimo na »ceno«, ki jo zaposleni – kaj hitro pa tudi samo podjetje – plačajo za tak način dela.

Vse več je namreč izgorelosti, v želji narediti čim več, pa zaposleni popolnoma pozabijo sami nase, kar dolgoročno vodi v nezadovoljstvo in neproduktivnost kadra. Seveda pa to vodi tudi v neproduktivnost in stagnacijo ali morda celo nazadovanje podjetja samega. Kljub vsemu pa ima ekipa izjemen vpliv na produktivnost same sebe in na produktivnost podjetja. Vendar je več kot jasno, da je bolje, če člani ekipe drug na drugega vplivajo skozi dobro počutje in pozitivo. Nujno je, da se celoten kolektiv v podjetju, še posebej pa vodstvo, trudi k zagotovitvi bolj varnega okolja, ki vzpodbuja produktivnost in skrbi za zdravje zaposlenih.

ZDRAVJE NA DELOVNEM MESTU – KAKO GA ZAGOTOVITI V NAJVEČJI MERI?

Zdrava struktura in zadovoljstvo zaposlenih v podjetju se bosta hitro pričela obrestovati. Kadar ima podjetje zdravo in zadvoljno strukturo kadra, se to prične kazati tudi na produktivnosti podjetja samega. Hitro se bo razvedelo, da podjetje skrbi za svoje zaposlene. Vendar se skrb za svoje zaposlene velikokrat ne omjujeje zgolj na zaposlenega v organizaciji, pač pa tudi na njegove domače. Prav to bo v naslednjih letih predstavljalo bistvo promocije zdravja pri delu, ko se bodo podajetja pričela osredotočati na zaposlenega kot celoto. V nekaterih večjih korporacijah je ta pristop že uveden in korporacije beležijo zavidljive rezultate pri produktivnosti svojih zaposlenih.

Veliko podjetij meni, da imajo za zdravje na delovnem mestu odlično poskrbljeno. Vendar temu v resnici žal ni tako. Samo zato, ker podjetje redno spremlja zdravje svojih zaposlenih s pomočjo obveznih zdravstvenih pregledov, za zdravje seveda še nikakor ni poskrbljeno. Nekateri zaposleni morda celo standardne prakse zdravja na delovnem mestu jemljejo kot prisilo in zdravje na delovnem mestu, ki bi moralo poskrbeti za dobro počutje zaposlenih, se lahko kaj hitro obrne v še več stresa, ki si ga nihče ne želi. Pomembno je, da podjetje za zdravje svojih zaposlenih skrbi day-to-day s pomočjo preprostih, vendar zelo učinkovitih metod, kot so:

  • – zdrava prehrana
  • – omogočeno gibanje (lahko v obliki aktivnih odmorov, sestankov, pa vse do skupnih športnih aktivnosti)
  • – skrb za psihično zdravje zaposlenih.

 

KAKO VZPOSTAVITI KAKOVOSTEN MODEL ZDRAVJA NA DELOVNEM MESTU IN KAKO POSKRBETI ZA NJEGOVO PROMOCIJO? 

Pri vzpotavljanju modela zdravja na delovnem mestu pa tudi pri sami promociji zdravja na delovnem mestu, je zelo pomembno, da poslušamo svoje zaposlene in jim skušamo model približati, poleg tega pa upoštevati tudi njihove predloge in želje. Ena izmed idej, ki se je v zadnjem času precej razširila, je telefonska linija za zagotavljanje zdravja na delovnem mestu, kjer lahko zaposleni poročajo o svojih težavah, predlogih, morda skrbeh. Z njihovim upoštevanjem bomo poskrbeli, da bodo zaposleni na delo prihajali z veseljem, obilico pozitivne energije – in seveda zdravi. Še ena metoda, ki postaja vse bolj priljubljena je t.i. »obrazec zdravja«. Gre za obrazec, ki ga zaposleni izpolni, na njem pa se nahajajo vprašanja, ki so povezana z delom in skušajo določiti, kakšno mero stresa naš zapsoleni doživlja med opravljanjem svojega dela. Priporočljivo je tudi, da izpolnjevanju obrazca zdravja sledijo tudi intervijuji z vsakim zaposlenim ali pa morda skupna izobraževanja o tem, kako na delovnem mestu prenašati in obvladovati stres, pa tudi o samopodobi, morda alkoholu ali zdravi prehrani. Veliko je odvisno od tega, kaj nam zaposleni povedo s pomočjo prej omenjenih obrazcev. Vsekakor pa je kot vodstvu podjetja nujno slediti zaposlenim, jim prisluhniti in jim omogočiti dodaten razvoj, v kolikor vidimo, da si zaposleni tega želijo.

0
    0
    Vaša košarica
    Vaša košarica je praznaVrni se v trgovino

      Spletna stran uporablja anonimne piškotke za spremljanje statistike in izboljšanje vaše uporabniške izkušnje. Z nadaljnim brskanjem se strinjate z uporabo. Politika zasebnosti

      POLITIKA ZASEBNOSTI

      Politika zasebnosti in varovanja osebnih podatkov velja za vse obiskovalce spletne strani sadjevpisarni.si

      Ta politika velja za uporabnika, ko prvič obišče spletno mesto in pri vseh kasnejših obiskih. Z uporabo spletnega mesta in potrditvijo obvestila o piškotkih in politike zasebnosti uporabnik potrjuje, da sprejema in se strinja z vsemi določbami te politike.

      Ta politika se lahko kadarkoli spremeni ali dopolni brez opozorila ali obvestila. Z uporabo spletnega mesta in potrditvijo obvestila o spremembi te politike uporabnik potrjuje, da se strinja s spremembami.

      Ponudnik vljudno prosi uporabnike, ki se ne strinjajo s to politiko ali njenimi spremembami ali dopolnitvami, da bodisi odklonijo obvestilo o piškotkih ali zapustijo spletno mesto in ga tudi v bodoče ne uporabljajo več.

      Ponudnik v okviru statistike obiska spletnega mesta zbira IP naslove omrežij, iz katerih so uporabniki dostopali do spletnega mesta, vendar pri tem ni mogoča identifikacija uporabnikov.

      Ponudnik na spletnem mestu uporablja piškotke (cookies), po katerih razpoznava uporabnike, vendar pa na ta način ni mogoča identifikacija uporabnikov.

      Obdelava podatkov

      Ponudnik bo zbrane podatke o uporabnikih uporabljal izključno za naslednje namene:

      - omogočanje prijave na spletnem mestu ter podeljevanje določenih pravic in omogočanje dostopa do določenih delov spletnega mesta registriranim uporabnikom / strankam;
      - statistične in marketinške analzile ter raziskave v zvezi z obiskovalci spletnega mesta; analize in raziskave lahko ponudnik pošilja oglaševalcem, vendar pri tem ne sme razkriti nobenega podatka, ki se nanaša na konkretnega uporabnika;
      Lastnik spletnega mesta se obvezuje, da pridobljenih podatkov ne bo posredoval tretjim osebam (z izjemo podatkov, ki se prenašajo preko spodnjih piškotov).

      Varovanje podatkov in čas hrambe

      Ponudnik vse podatke o uporabnikih varuje skladno s to politiko. Ponudnik redno izvaja varnostno kopiranje podatkov, poleg tega je povezava med obiskovalci in spletnim mestom šifrirana s pomočjo SSL certifikata.

      Uporabnik je seznanjen in soglaša, da lahko ponudnik podatke hrani, dokler je to nujno potrebno za dosego namena, za katerega so bili podatki zbrani, nato pa jih mora trajno izbrisati.

      Uporaba piškotkov

      – Kaj so piškotki?
      So tekstovne datoteke, ki omogočajo, da ob ponovnem obisku na spletno stran ohranite nastavitve, ki ste jih že uporabili (npr. enkratna prijava brez vnovičnega vnašanja uporabniškega imena in gesla). Piškotke uporablja večina spletnih mest. S tem stran ponuja boljšo uporabniško izkušnjo, prav tako pa s pomočjo pridobljenih statističnih podatkov, ponujamo boljšo in bolj relevantno vsebino.

      Za večjo preglednost uporabe piškotkov, ki jih potrdite, smo te zapisali v tabelo, dodali jasen namen in trajanje. Pri tem upoštevamo zakon in predpise, predvsem Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1).

      – Kaj so nujni piškotki?
      To so tisti piškotki, ki se morajo prenesti, da lahko stran pravilno deluje in da ima uporabnik čim boljšo uporabniško izkušnjo. Prvi so piškotki, ki omogočajo pravilno funkcionalnost in delovanje strani (npr. PHPSESSID). Omogočajo zagotavljanje varnosti in učinkovitost. Drugi so piškotki (npr. wordpress_HASH), ki zagotavljajo storitev, ki jo uporabniki izrecno zahtevajo, to je prijava in registracija.

      IME PIŠKOTKA NAMEN TRAJANJE
      PHPSESSID - Piškotek omogoča shranjevanje sej med posameznimi zahtevami znotraj sistema za upravljanje z vsebinami.

      Seja
      wordpress_HASH - Piškotek vsebuje podatke o avtentikaciji uporabnika, uporablja pa se v administrativnem vmesniku znotraj sistema za upravljanje z vsebinami.

      Seja
      wordpress_logged_in_HASH - Piškotek vsebuje podatke o avtentikaciji uporabnika, uporablja pa se v administrativnem vmesniku znotraj sistema za upravljanje z vsebinami.

      Seja
      WordPress_test_cookie - Piškotek služi preveranju, ali brskalnik lahko sprejme piškotke ali ne. - 1 leto

      – Piškotki, za katere potrebujemo vaše izrecno dovoljenje

      To so tisti, ki nam pomagajo, da stran posodabljamo, ponujamo relevantne in uporabne informacije ter vam omogočamo uporabo naše spletne strani v povezavi z družbenimi omrežji. Prvi so piškotki vezani na spremljanje statistike. Statistika, ki jo pridobimo, ni vezana na IP računalnika in se zbira anonimno. Z njo lahko izboljšamo vsebine na spletni strani in pridobimo statistične informacije, ki omogočajo, da spletno stran prilagodimo vašim potrebam. Statistiko uporabljamo le za lastne namene. Drugi piškotki so vezani na oglaševanje. Te zbiramo za lastno statistiko in za tretjo stran. Tretji piškotki so piškotki vezani na vtičnike družbenih omrežij, npr. Facebook Like okno.

      Ime piškotka - Opis - Trajanje - Izbira
      Piškotki za namen analiziranja prometa (Google Analytics)
      utma - Statistika ogledov spletne strani. Podatke, ki jih pridobimo, Google ne uporablja za svoje namene - 2 leti
      Če želite onemogočiti spremljanje vašega obiska preko Google Analytics, potem si namestite orodje Google Analytics Opt-out browser, ki ga lahko dobite na https://tools.google.com/dlpage/gaoptoutali pa spodaj označite, da se ne strinjate z uporabo. Vsi piškotki so v lasti podjetja Google.

      utmb - 30 minut
      utmc - Do zaprtja brskalnika
      utmz - 6 mesecev

      Piškotki vezani na vtičnike družbenih omrežij, kadar so ti uporabljeni kot sledilni piškotki
      fbm - Piškotki, uporabljeni pri Facebook Like oknu. - 2 leti
      Če ne želite, da Facebook zbira vaše piškotke, obiščite našo spletno stran, brez da ste prijavljeni na Facebook. Vsi piškotki so v lasti podjetja Facebook.
      fbsr - 5 dni

      Pravice uporabnikov

      Kljub temu, da preko podatkov, ki jih zbiramo na spletni strani, ni mogoče identificirati posameznega uporabnika, pa lahko uporabnik od ponudnika z zahtevo, ki jo pošlje na naš e-mail naslov, zahteva:
      – da mu ponudnik potrdi, ali zbira ali obdeluje podatke, ki se nanašajo na uporabnika, ter katere podatke zbira in obdeluje,
      – da ponudnik dopolni in popravi podatke, ki se nanašajo nanj,
      – da ponudnik pošlje elektronsko kopijo podatkov, ki se nanašajo na uporabnika,
      – da ponudnik trajno izbriše vse podatke, ki se nanašajo na uporabnika.

      O vsaki spremembi glede zbiranja osebnih podatkov vas bomo jasno obvestili.

      Priporočila za varovanje zasebnosti

      Priporočamo vam, da za varovanje vaše zasebnosti in osebnih podatkov poskrbite tudi sami. Vsak posameznik je dogovoren, da poskrbi za:
      – varnost uporabniškega imena in gesel, ki naj ga ustrezno hrani ter razkrije le tistim osebam, ki jim popolnoma zaupa,
      – varnost svojega elektronskega naslova,
      – ter ustrezno programsko (protivirusno) zaščito svojega računalnika oziroma drugih naprav za dostop do različnih vsebin.

      Končna določba

      Neveljavnost katerekoli določbe te politike, ne glede na razlog neveljavnosti, ne pomeni neveljavnosti te politike kot celote. V takem primeru se neveljavna določba šteje za nezapisano, ta politika pa velja naprej brez te določbe.

      Kontakt

      Naše kontaktne podatke lahko najdete na podstrani Kontakt ali na dnu naše spletne strani.

      Zapri