https://sadjevpisarni.si/
loader image
https://sadjevpisarni.si/
https://sadjevpisarni.si/

NOVOLETNE ZAOBLJUBE – KAKO JIH URESNIČITI IN TUDI OBDRŽATI?

Začetek novega leta je pravi čas, da obrnete stran v vaši knjigi in začnete s prebiranjem novega poglavja. Tradicionalno je novoletni dan zasnovan kot idealen čas za nov začetek. Je odlična priložnost za spremembo slabih navad in vzpostavitev nove rutine, ki vam bo pomagala zrasti psihološko, čustveno, socialno, fizično in intelektualno.

Seveda pa je odločitve mnogo lažje sprejeti, kot jih dejansko tudi ohraniti. Raziskava je pokazala, da je v roku dveh let le slabi petini ljudi uspelo obdržati zadane zaobljube. Ustvarjanje novih navad zahteva čas in energijo. Novo vedenje ne bo postalo samodejno čez noč, vložiti bo potrebno kar nekaj volje in truda, a le tako boste lahko obrodili sadove. Ko boste opazili napredek, se bo motivacija v vas le še stopnjevala in to bo odlična spodbuda za nadaljevanje.

Ne ponovite napak iz prejšnjih let. Sledite naslednjim 7 korakom, ki vam bodo pomagali pri snovanju novoletne zaobljube in jo tudi trajno obdržati.

ZADAJTE SI ENO ZAOBLJUBO

Če želite spremenite svoj način življenja ali nekaj navad, ki vas spravljajo ob živce, ne poskušajte spremeniti vsega naenkrat. Ne bo delovalo. Porabili boste ogromno energije, a na koncu je večja verjetnost, da ne boste spremenili ničesar.

Vzemite si čas in dobro premislite kaj vse si želite spremeniti. Morda vam bo lažje, če si boste ideje kar zapisali. Nato pa svoj fokus preusmerite v področje, ki vam je v tem trenutku najbolj pomembno in se odločite za eno spremembo iz le-tega.

Z majhnimi spremembami, ki jih boste uresničevali eno za drugo, imate še vedno priložnost, da ste do konca leta popolnoma novi in to je precej bolj realna slika. Če boste vsako leto uspešno spremenili le 2 stvari, je to kar 10 sprememb v 5 letih!

NE ZADAJTE SI ENAKE ZAOBLJUBE KOT PREJŠNJA LETA

Če vsako leto sprejmete isto odločitev, a vam je do sedaj še ni uspelo doseči, je morda čas za ponoven premislek. Ljudje, ki verjamejo, da zmorejo, verjetno bodo zmogli, a tisti, ki so že poskusili in pri tem niso bili uspešni, bodo imeli samozavest že na samem začetku precej nižjo.

A če vam tista ena sprememba ne da miru, je primeren trenutek, da nekaj časa namenite za oceno preteklih rezultatov. Premislite, zakaj vam je nazadnje spodletelo, kaj vam je preprečilo, da bi sprememba ostala del vaše navade in kaj lahko letos storite drugače.

Morda je potreben le drugačen pristop k spremembi. Recimo, da ste si lansko leto neuspešno zadali cilj, da se v poznih večernih urah ne boste več prenajedali. Letošnja zaobljuba naj bo raje sledeča: Čez dan boste poskrbeli za redne obroke, jih že vnaprej načrtovali in jih ne boste izpuščali. S tem boste uspešno preprečili neukrotljivo lakoto pred spanjem in posledično prenajedanje.

 

ZAOBLJUBA NAJ BO SPECIFIČNA IN REALNA

Vsako leto se tisoče odraslih odloči, »da bodo shujšali«, »da se bodo spravili v formo« ali »da bodo postali bolj produktivni«. Namesto, da je vaša zaobljuba tako dvoumna, se osredotočite na nekaj konkretnega. Z drugimi besedami, zaželite si nekaj zelo specifičnega. Tako boste natančno vedeli kaj si želite spremeniti. Če boste uspešni pri prvi spremembi, boste lahko čez čas nadaljevali in se osredotočili na drugo in tako naprej.

Hkrati pa je pomembno, da ste pri postavljanju zaobljub realni. Ne stremite k nečemu, za kar že na samem začetku veste, da je povsem nemogoče. Cilj je prav zagotovo lahko ambiciozen, a se pravočasno opomnite in ne trudite za nekaj, kar je predaleč ali nerealno. Bodite odkriti do sebe in si zadajte nekaj, kar sovpada z vašimi zmožnostmi in okoliščinami. Lahko pa spremembo, ki se na prvi pogled zdi nemogoča, dosežete tako, da upoštevate naslednji nasvet …

IZDELAJTE NAČRT IN ZADANO ZAOBLJUBO RAZČLENITE NA VEČ MANJŠIH

Cilj, ki ga želite doseči, razdelite na več manjših. Postopno doseganje manjših ciljev vas bo popeljalo do končnega. Hitenje in preskakovanje vmesnih stopenj je pogost razlog za neuspeh.

Premislite in zapišite, kaj boste storili vsak teden ali kakšno spremembo boste uvedli naslednji mesec. Če si na primer želite jesti bolj zdravo, začnite s tremi porcijami zelenjave in dvema porcijama sadja dnevno. Po njem boste bolj verjetno posegli, če ga boste imeli na vidnem mestu in vedno na dosegu roke. Predlagamo, da si na kuhinjsko mizo ali pult postavite polno skledo svežega sadja.

~ Naročite si svež zabojček sezonskega sadja po vaši izbiri. ~

Nato rogljiček za zajtrk zamenjajte z ovseno kašo, sendvič za kosilo pa raje nadomestite z okusno in hranilno solato.

~ Prihranite nekaj časa in si okusno solato naročite kar na dom. ~

Čeprav se vam zdi, da gre za počasen začetek, pa boste s takimi manjšimi in postopnimi spremembami lažje ohranili zdrave navade na dolgi rok. Korake načrtujte postopno enega za drugim, vsak naslednji naj bo smiselna dopolnitev in nadaljevanje prejšnjega. Tako boste šli na naslednji korak šele, ko boste dosegli prejšnjega. A v načrt vključite tudi možen neuspeh …

PREDVIDITE MOŽNE TEŽAVE

Težave bodo. A jih lahko obrnete sebi v prid, če boste nanje vnaprej pripravljeni in imeli dobro strategijo, kako jih obvladati.

Naredite seznam kaj vse bi šlo lahko narobe. Pomislite na dogodke iz preteklosti. Pomislite na situacije ob katerih vam je spodletelo. Večina od vas bo na podlagi preteklih izkušenj znala predviditi v kakšni situaciji ali ob katerih osebah bi jo lahko zaneslo. Ko boste prepoznali trenutke, ki vas bodo želeli preusmeriti na napačno pot, se boste z njimi lažje spoprijeli.

Če vam je do sedaj vedno spodletelo na praznovanjih, kjer se ob polni mizi sladic in piškotov niste mogli zadržati, si ob naslednjem pripravite načrt, kako se boste izognili že dobro poznanemu scenariju. Lahko si na primer pomagate tako, da se omejite na tri sladice, ki se vam bodo zdele na prvi pogled najbolj okusne, lahko pred praznovanjem pojeste manjši prigrizek, kar bo kasneje zmanjšalo željo po sladkem, lahko ste tisti dan bolj telesno aktivni, lahko pa se zamotite s pogovorom v družbi ali igranjem z otroci. Sami zase najbolje veste, kaj je tisto kar vas žene. Prisluhnite si.

KO DOSEŽETE MANJŠI CILJ, SE NAGRADITE

Za napredek se nagradite. Majhne nagrade na poti do cilja so odlična spodbuda za nadaljevanje. Tudi nagrado načrtujte vnaprej. Nestrpno pričakovanje vas bo kot majhnega otroka napolnilo z veseljem in motivacijo. Ob misli na nagrado si boste želeli zadani manjši cilj čimprej doseči.

Uspeh proslavite z nečim prijetnim. Kaj vam nariše iskren nasmeh na obraz, ob čem se počutite zares dobro, kaj vam bo dalo dodaten zagon za naprej?

OPOMNITE SE, ZAKAJ SI ŽELITE SPREMEMBE

Nihče ne sprejema zaobljub samo za zabavo. Zanje se odločite, ker z nečim niste zadovoljni in si želite to spremeniti. 

Želite se na primer naučiti novega jezika, da boste v službi lahko prevzeli odgovornost za nov projekt ali pa je vaš cilj vzpostaviti bolj zdrave prehranjevalne navade, da boste zgled svojim otrokom.

Če se boste osredotočili na razlog, boste med procesom spreminjanja bolj vztrajni. Ko opazite, da vas zanaša na stara pota, se spomnite zakaj ste začeli in hkrati opomnite, da postajate boljša različica sebe.

https://sadjevpisarni.si/
0
    0
    Tvoj zabojček
    Vaš zabojček je prazenVrni se v trgovino
      Preračunaj poštnino
      paypal-iconCreated with Sketch.
      visa-iconCreated with Sketch.
      INFORMACIJE