fbpx

SADJE OD A DO Ž

Jabolka
So bogata predvsem z vlakninami, so brez maščob ali natrija. Vsebujejo vitamine C, A in flavonoide ter manjše količine železa, kalcija in fosforja. Eno jabolko ima približno 100 kalorij. Uporabna so za okusne sladice ali za pripravo sokov. Priljubljene sorte jabolk so Idared, Ionagold, Breaburn, Zlati delišes, ki z raznolikostjo zadostijo različnim okusom. Jabolka so na voljo skozi celo leto, najboljša v sezoni od sredine avgusta do februarja.

Banane
Banane so priljubljen vir ogljikovih hidratov, vlaknin, kalija, magnezija, vitamina C in vitamina B6. Ena banana ima približno 140 kalorij in je zato odličen vir energije. Banane so na voljo skozi celo leto, najpogosteje jih uživamo sveže.

Pomaranče
Pomaranče so bogat vir vitamina C in vlaknin, kalcija, vitaminov A in B1, folata in kalija. 1 pomaranča vsebuje približno 100 kalorij. Za naše telo so zelo koristne, saj je vitamin C dobra podpora imunskemu sistemu. Glavna sezona pomaranč je v zimskem času. Izvrstne so v sadnih solatah ali kot sveže iztisnjen sok.

Hruške
Hruške vsebujejo približno 84 odstotkov vode, vlaknine in antioksidante, vključno z vitaminom C in K, ter bakrom, ki uničuje proste radikale in tako ščitijo naše celice pred poškodbami. Ena hruška ima približno 100 kalorij. Ali ste vedeli, da na svetu obstaja več kot 3000 različnih sort hrušk? Glavna sezona slovenskih hrušk pa je od sredine avgusta do decembra.

Mandarine
Mandarine vsebujejo nekoliko več sladkorja (do 10,5%), vitamin C, B1, B2, in provitamin A. Ena mandarina ima približno 50 kalorij. Mandarine lahko dalj časa shranjujemo, pri čemer se vitamin C v celoti ohrani. Zorijo od oktobra do decembra in so priljubljen vir vitaminov v zimskem času.

Slive
Slive vsebujejo 87% vode, 11% ogljikovih hidratov, 1% beljakovin in manj kot 1% maščob. 100 gramov sliv ima 46 kalorij in so predvsem vir vitamina C. Kakovostne sadeže boste prepoznali po izraziti vijolični barvi. Sezona sliv je v avgustu in septembru.

Kivi
Kivi je eno najbolj hranljivih in zdravih živil, saj je v njem več vitaminov in mineralov na gram sadeža kot v večini drugega sadja. En sadež vsebuje približno 60 kalorij. Kivi je zrel, ko je mehek na dotik in se lupina na pritisk rahlo vdre.

Grozdje
Grozdje je odličen vir fitohranil, predvsem fenolov in polifenolov ter drugih pomembnih vitaminov, kot so K, A, C in vitamin B6. Vsebujejo tudi minerale, kot so kalij, kalcij, magnezij, fosfor in natrij. Skodelica grozdja vsebuje približno 100 kalorij. To sadje ima visoko vsebnost vode, ki pomaga pri hidraciji telesa, prehranske vlaknine pa pomagajo našim prebavilom. Grozdje obiramo septembra.

nalogam.

Share on facebook
Share on google
Share on linkedin